۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84423562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۷ طرح بازآفرینی شهری در خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۸ میلیارد ریال در خراسان شمالی اجرا می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، قاسم قاسمی اظهار داشت: این پروژه ها شامل احداث خانه محله صادقیه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان با اعتبار پنج میلیارد ریال، بهسازی پیاده رو حدفاصل خیابان فرومندی و میدان امام خمینی(ره) اسفراین با اعتبار پنج میلیارد ریال، احداث پایگاه خدمات اجتماعی شیروان با اعتبار ۹ میلیارد ریال، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه بجنورد با اعتبار هفت میلیارد ریال و پروژه بهسازی معابر قلعه کریم اسفراین با اعتبار ۹ میلیارد ریال است.

وی افزود: احداث سالن ورزشی باقرخانه بجنورد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی جوادیه بجنورد با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال، ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری شیروان با اعتبار ۲ و نیم میلیارد ریال، احداث خانه فرهنگ زمین کشوری شیروان با اعتبار  هشت میلیارد ریال، اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب ارمغان بجنورد با اعتبار پنج میلیارد ریال، تامین قیر برای آسفالت معابر محلات بازآفرینی شهری به میزان ۲۴ میلیارد ریال و توانمند سازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی در محلات هدف بازافرینی شطح استان با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال از دیگر پروژه های بازآفرینی شهری این اداره کل در سال ۱۴۰۰ است.

بازسازی یک هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی

 قاسمی در ادامه به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی ۵۹۰ هکتار بافت میانی فرسوده و ۷۱۴ هکتار سکونتگاه های غیر رسمی وجود دارد که بیش از ۵۲ هزار نفر در بافت فرسوده و بیش از ۸۷ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند.

وی بیان کرد : تعداد کل سهمیه تسهیلات استان ۳۷۰ عدد بوده که از این تعداد ۹۶ واحد از ابتدای امسال به بانک ها معرفی شده اند و بیش از ۳۸ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در مورد مهمترین پروژه های در دست اجرای استان افزود : احداث سالن ورزشی باقرخان ۲ با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به مبلغ قرارداد ۱۵ میلیارد ریال، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی جوادیه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به مبلغ قرارداد ۳۵ میلیارد ریال و پروژه مشارکتی ۲۲۰ واحدی ارمغان بجنورد با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی از مهمترین پروژه هایی است که اکنون در استان در حال اجرا است.

محورهای فعالیت بازآفرینی شهری، بهسازی محیط، خدمات روبنایی، خدمات زیربنایی، توانمندسازی اجتماعی و تملک زمین برای بازگشایی معابر در محلات هدف بازآفرینی شهری است و تلاش می شود تا سطح کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد.  

گستره بافت فرسوده مصوب در پنج شهر استان شامل شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم ۴۸۲ هکتار است که ۱۵۴ هکتار در بجنورد، ۱۲۰ هکتار در شیروان، ۱۱۰ هکتار در اسفراین، ۷۸ هکتار در جاجرم و ۱۹ هکتار در گرمه است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha