پرونده ثبت ملی ساختمان شهرداری بندرلنگه آماده می‌شود

بندرعباس - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پرونده ساختمان تاریخی شهرداری بندرلنگه برای ثبت در فهرست آثار ملی بزودی آماده و مهرماه به وزارتخانه ارسال می‌شود.

عباس نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ساختمان در پایان دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی احداث شده و درحال حاضر متروکه و رها شده است.

وی ادامه داد: نقشه‌های ساختمان تهیه شده و به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده است و بنا شده شهرداری بندرلنگه نظافت آن را انجام دهد.

وی بیان داشت:‌ پرونده ثبت ملی این اثر تا مهر ماه تکمیل و برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه ارسال می‌شود و پس از آن می‌توان نسبت به درخواست اعتبار و سرمایه برای مرمت این بنای تاریخی اقدام کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ابراز داشت:‌ سبک معماری این گونه آثار برای این استان که اغلب بناهای تاریخی آن به دلیل بی توجهی یا کم اطلاعی تخریب شده دارای ارزش بسیاری است و متاسفانه بسیاری از اینگونه ساختمان‌ها حتی در شهر بندرعباس به دلیل دخل و تصرف‌های فراوانی که در آنها شده ارزش تاریخی اولیه خود را از دست داده‌اند.

نوروزی تاکید کرد: چنانچه منطقه و شهری دارای آثار معماری سنتی با ارزش تاریخی است بایستی نسبت به حفظ آن اقدام شود تا اثر برای آیندگان باقی بماند ضمن اینکه چنین آثاری بخشی از هویت معماری منطقه هستند.

بنابر اطلاعات منتشر شده سال ۱۳۵۸ شهرداری بندرلنگه به مکانی جدید انتقال می‌یابد و بنای قدیم شهرداری بندرلنگه به عنوان انبار شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه این بنا در سال ۱۳۴۰ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت، اما امروزه به بنایی مخروبه مبدل گشته و نیاز است تعمیرات و بازسازی دوباره بر روی آن صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha