۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84424429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت پایگاه انتخاب رشته کنکور در مهاباد آغاز شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 84424429
فعالیت پایگاه انتخاب رشته کنکور در مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: فعالیت پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ با رویکرد "انتخاب رشته آگاهانه" و "امنیت شغلی آینده" در این شهرستان آغاز شد.

کریم سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه در دبیرستان نمونه دولتی "علامه محمدتقی‌جعفری" مهاباد با حضور هشت مشاور مجرب، متخصص و با تجربه راه‌اندازی شده است که فعالیت خود را از امروز در ۲ نوبت صبح و عصر آغاز می‌کند.

وی اضافه کرد: فعالیت این پایگاه هر روز در ۲ نوبت صبح و عصر خواهد بود که نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ ویژه داوطلبان پسر و نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ ویژه داوطلبان دختر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد هزینه مصوب شده مشاور برای دانش آموزان برای حداقل سه جلسه را یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: هدف از ایجاد این پایگاه مشاوره را جلوگیری از فریب کاری برخی افراد و مراکز غیرعلمی است.

سلیمانی با بیان اینکه مشاوران آموزش و پرورش بهتر می‌توانند در تعیین اولویت‌های رشته شهرها به داوطلبان کنکور کمک کنند، اضافه کرد: مراجعان علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره‌های اختصاصی، فهرستی رایانه‌ای را نیز از رشته‌های متناسب با رتبه و علاقه مندی خود را نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نقش موثری در پاسخ‌دهی به دغدغه‌های خانواده‌ها نسبت به این امر مهم و سرنوشت ساز دارد، گفت: والدین از ارجاع دانش آموزان به مراکز غیرتخصصی که هزینه زیادی را نیز دریافت می کنند خودداری کنند.

سلیمانی، با بیان اینکه در این پایگاه اطلاعات کامل به داوطلبان ارایه می‌شود تا آنها با آگاهی از همه جزئیات انتخاب رشته، این مسیر مهم را سپری کنند، اظهار داشت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید به تمامی جزئیات انتخاب رشته توجه کرده و با صبر و حوصله انتخاب رشته‌ای آگاهانه داشته باشند.

وی از داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری این شهرستان خواست هنگام مراجعه به پایگاه انتخاب رشته، ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش، پروتکل‌های بهداشتی را نیز به صورت کامل رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه با یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ داوطلب برگزار و نتیجه اولیه این آزمون در قالب کارنامه روز گذشته اعلام شد.

امسال چهار هزار و ۵۶۰ داوطلب در این شهرستان در کنکور سراسری شرکت کردند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha