۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84425917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدارهای روز خبرنگار در خراسان جنوبی مجازی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا، دیدارهای روز خبرنگار امسال نیز مانند سال گذشته به صورت مجازی انجام خواهد شد.

ناصر نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه بر آن شدیم تا مانند سال گذشته دیدارهای روز خبرنگار (۱۷ مرداد) را به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنیم.

وی درباره نحوه برگزاری این دیدارها گفت: شانزدهم، هفدهم و هجدهم مرداد ماه جاری از طریق ارتباط تصویری با تمامی رسانه‌های استان دیدار می‌کنیم و شنونده دیدگاه‌ها و درخواست‌های اصحاب رسانه نیز خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از خبرنگاران به عنوان وجدان و نگاه افکار عمومی یاد کرد و افزود: خبرنگاران حلقه وصل بین مردم و مسوولان هستند که مشکلات و نیازها را از سطح جامعه به بدنه مدیریتی کشور منتقل می‌کنند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران فعالیت‌های انجام شده در کشور و مسیری که طی شده و نقاط قوت و ضعف حرکت‌ها را تحلیل می‌کنند و اگر جریال اتصال بین بدنه جامعه و مسوولان به شکل حرفه‌ای، درست و شایسته انجام شود و از طرفی مسوولان هم جایگاه و شان خبرنگاران و وظایف قانونی رسانه‌ها را بهتر درک کنند، مطمئنا این ارتباط بهتر برقرار خواهد شد و راحت‌تر از مشکلات جامعه مطلع می‌شوند.

نبی‌زاده گفت: مسوولان می‌توانند عملکرد نظام و دولت را در راستای افزایش سطح امیدواری مردم از طریق تعامل با خبرنگاران به بدنه جامعه منتقل کنند.

وی افزود: رسانه به عنوان واسطه بین مردم و واقعیت‌ها و رویدادها آینه وفادار رخدادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و در حقیقت امانت‌دار مردم در دستیابی به اطلاعات است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی گفت: در حوزه‌های توسعه‌ای استان هم خبرنگاران نقش خود را به خوبی ایفا کردند همچنین در حوزه مدیریت کرونا خبرنگاران نقش مهم و گسترده‌ای در اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح داشته‌اند.

وی بیان کرد: خبرنگاران با انجام دقیق رسالت خود در مقابله با کرونا توانستند شایعات و القائات را به حاشیه ببرند و اطلاع‌رسانی صحیح و درست را انجام دهند.

نبی‌زاده گفت: به پاس قدردانی از زحمات خبرنگاران فعال و سختکوش خراسان جنوبی، یادمانی همراه با لوح تقدیر و هدیه‌ای برای خبرنگاران به رسانه‌های آنها ارسال خواهد شد.

شهید "محمود صارمی" خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان "روز خبرنگار" نامگذاری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha