فرماندار مهاباد: میزان وزن بارگیری ماشین‌های معادن باید کنترل شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: میزان بار و وزن ماشین های حامل سنگ های معدنی برای جلوگیری از آسیب به آسفالت محورهای مواصلانی باید در معادن کنترل شود.

عارف خدرلو روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد با اشاره به اینکه وجود معادن فعال زمینه ساز توسعه منطقه است، افزود: استفاده از استخراج از ذخایر معدنی به شرطی قابل قبول است که به محیط زیست، جاده های روستایی، زیرساخت و سکونت گاه آسیبی وارد نکند.

وی با بیان اینکه اغلب بارگیری از معادن غیر مجاز و خارج از وزن استاندارد است، ادامه داد: آسیب های ناشی از تردد غیر مجاز کامیون های حامل سنگ در جاده های روستایی آسیبی جبران ناپذیر به راه های وارد کرده و ضروری است این بارگیری در محل معدن از طریق باسکول اندازه گیری شود.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: وجود معدن و سرمایه گذاری در مناطق روستایی با ذهنیت منفی مردم به علت تخریب های زیست محیطی مواجه شده و انتظاریم با نظارت مسوولان از رویه به نفع توسعه منطقه عوض شود.

خدرلو با اشاره به وجود سرعت گیرهای نامناسب در سطح شهر بیان کرد: تمام سرعت گاه های سطح شهرستان توسط عوامل شهرداری بازرسی و آنهایی که بدون مجوز بوده و یا غیر استاندار هستند باید جابه جا شوند.

وی همچنین با اشاره به معضل پارک خودروهای سنگین در سطح شهر افزود: توقف تانکرهای سوخت‌رسان در راستای ایمنی و جلوگیری از حوادث در مناطق مسکونی داخل شهر ممنوع بوده و این خودروها باید در مکان مشخصی استقرار داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد هم در این جلسه گفت: امسال ۳۵ درصد عمال قانون در حوزه ترافیک شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که نشان از حضور فعال ماموران راهنمایی و رانندگی و برخورد با متخلفان را دارد.

فرماندار مهاباد: میزان وزن بارگیری ماشین‌های معادن باید کنترل شود

سرهنگ حاتم ابراهیمی اضافه کرد: علی رغم اعمال جریمه ولی بسیاری از تخلفات رانندگی توسط برخی از شهروندان تکرار شده و نیاز است در امر فرهنگ سازی نیز در این مهم برنامه ریزی شود.

وی وجود چرثقیل حمل خودروها در راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و گفت: حمل خودروهای نمایشگاه و همچنین خودورهایی که به صورت دوبل و غیر مجاز در سطح شهر توقیف کرده اند به پارکینگ عامل بازدارنده ای خوبی برای متخلفان است.

در ادامه جلسه در خصوص نحوه فعالیت تاکسی های اینترنتی و عقد قرارداد با شهرداری بحث و گفت و گو شد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha