کتاب «آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا» رونمایی شد

تهران - ایرنا - کتاب «آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا» با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی رونمایی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ سیدجواد حسینی گفت: کتاب «آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا» در هفت فصل با هدف مروری بر تجربه آموزش و پرورش استثنایی در دوران همه گیری  ویروس کرونا تالیف شده است.

وی ادامه داد: چالش ها، اقدامات و دستاوردهای آموزشی و توانبخشی، چالش ها، اقدامات و دستاوردهای تشخیص، پیشگیری، پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت، چالش ها، اقدمات و دستاوردهای اداری و پشتیبانی، چالش ها، اقدامات و دستاوردهای روابط عمومی و فناوری، چالش های ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز های ویژه در سطح استانی، اقدامات و دستاوردهای ادارت آموزش و پرورش استثنایی استان ها و طرح نهضت ملی هدایت هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه هفت بخش این کتاب هستند.

‏رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه همه گیری جهانی ویروس کرونا، نه تنها روزمره ترین الگوی کنش انسان را تغییر داده، بلکه سطوح کلان اقتصاد، سیاست، آموزش و فرهنگ را نیز دست خوش بحران های جدی کرده است، گفت: بحرانی کنونی، علاوه بر اینکه  نظام تعلیم و تربیت را  با مسائلی مواجه ساخت، آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه را نیز با دغدغه ها و چالش هایی مواجه ساخته است.

حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی ناگریز است برای مواجهه با چالش های به وجود آمده و مسائل پیش بینی نشده، اقدامات موثری انجام دهد و کارکردهای نوینی را متناسب با نیاز های زمان خود برگزیند.

وی تاکید کرد: لذا بر اساس ضرورت و حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران آموزش حضوری به آموزش از راه دور تغییر یافت و با چرخش های تحول آفرین در نظام آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین، تغییراتی در ساختار  و برنامه های آموزش و پرورش استثنایی به وجود آمد.

حسینی افزود: استمرار آموزش، پرورش، توانبخشی  و پوشش حداکثری دانش آموزان با نیازهای ویژه، راهبردهای مهمی بود که اتخاذ شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این راستا تولید محتوا الکترونیکی، آموزش در بستر فضای مجازی، ارائه آموزش تلویزیونی، طراحی اطلس یادگیری، تدوین بسته های یادگیری، تدوین درسنامه، استفاده از روش های خودآموز و استفاده از ظرفیت اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانوادهای آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: هم چنین مناسب سازی شبکه شاد و طراحی کانال های متعدد اختصاصی محتوای آموزشی در این شبکه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در اولویت قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha