۱۰ اولویت پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۱۰ اولویت پژوهشی این سازمان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در نشست شورای معاونان سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: بازبینی و بروزرسانی گروههای کودکان و دانش آموزان استثنایی تحت پوشش سازمان، ارزیابی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، شناسایی شیوه های موثر و نوآورانه در برگزاری کلاس های آموزش خانواده دانش آموزان با نیازهای های ویژه به تفکیک گروه ها از جمله اولویت های پژوهشی سازمان در سال جاری است.

وی اظهار داشت: بررسی اثربخشی از راه دور و مقایسه آن با توانبخشی حضوری، مطالعه تطبیقی نظام آموزش و پرورش استثنایی در ایران و کشور های منتخب و مدل ها و برنامه های آموزش مهارت های فنی حرفه ای به دانش آموزان جسمی حرکتی از دیگر اولویت های پژوهشی سال ۱۴۰۰ است.

وی تصریح کرد: مطالعات تطبیقی روش های غربال، شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص، بررسی روش ها و رویکرد های شناسایی و تشخیص بهنگام گروه های  مختلف معلولیت، بررسی و ارائه راه حل های خود مراقبتی دوران بلوغ دانش آموزان کم توان ذهنی منطبق بر آموزه های دینی و شیوع شناسی اختلال های عصبی تحولی و گروه های معلولیت کودکان و دانش آموزان تحت پوشش سازمان از دیگر اولویت های پژوهشی سال ۱۴۰۰ سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی‌ در ادامه نشست با تاکید بر پیگری امور و برنامه های سال ۱۴۰۰ بویژه  پروژه مهر و بازگشایی با شکوه و با کیفیت مدارس گفت؛ باید به  این موضوع توجه جدی شود که دوران گذر و تغییر و تحولات دولت نباید باعث شود لحظه ای از پیگیری امور خصوصا برنامه ریزی پیرامون پروژه مهر و اجرایی سازی برنامه های جاری غفلت شود. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در راستای مدیریت دانش پس از رونمایی از کتاب آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا، کتاب های  توسعه مشارکت در آموزش و پرورش استثنایی، گزارش عملکرد و از خشت تا بهشت پیرامون معرفی بزرگداشت خیرین نیز به زودی چاپ خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری همایش بین المللی آموزش و پرورش استثنایی در جهان اسلام به کمیته آموزشی یونسکو از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارائه خواهد شد، گفت: آیین نامه شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه آزمون ها ظرف یک هفته  توسط کارگروه کارشناسی با مسئولیت معاونت تشخیص تدوین خواهد شد.

در این جلسه پیگیری مباحث مربوط به سنوات ارفاقی، موضوع تفویض اختیار و برگزاری جلسه مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش، پیگیری مسائل مربوط به سامانه سیدا ، ثبت نام دانش آموزان و خصوصا پیش دبستانی ها و به ویژه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها مورد تاکید جدی قرارگرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha