۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبر: 84426985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم از مزارع کشاورزی اردبیل آغاز شد

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبر: 84426985
برداشت گندم از مزارع کشاورزی اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از برداشت گندم از سطح ۳۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

  علی حسین احدی عالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این سطح ۱۸ هزار و ۱۰۰ هکتار شامل گندم آبی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کاشت گندم دیم می‌باشد.

وی افزود: با توجه به وقوع بحران کم‌آبی و خشکسالی امسال کاهش تولید گندم را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی ارقام تحت کشت گندم در مزارع این شهرستان را شامل ارقام پیشگام، میهن و سای سونز و کاسگوژن از ارقام آبی و آذر ۲ ، سرداری و رصد از ارقام دیم ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ادامه داد: روند برداشت این محصول همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تا اواسط مردادماه برداشت گندم در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

احدی عالی افزود: در حال حاضر پنج مرکز فعال خرید گندم شامل مراکز خرید آق‌بلاغ رستم خان، تعاونی هیر، کارخانه آرد سامیان , تعاونی نیار و آرد سعید در این شهرستان آماده خرید گندم تحویلی کشاورزان بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم محصول گندم می‌باشند و کشاورزان می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام کرده و قبل از تحویل گندم از ثبت اطلاعات گندم تولیدی خود در سامانه پهنه‌بندی اطمینان حاصل کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد در راستای اصلاح الگوی کشت و مقابله با بحران کم‌آبی از کشت محصولات و ارقام پرتوقع از نظر مصرف آب نظیر رقم کاسگوژن در گندم خودداری کرده و جهت کشت از ارقام با عملکرد بالا و کم آب بر همانند ارقام پیشگام ، میهن و سای سونز استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha