دلالی در خرید گندم توسط اشخاص پیگرد قانونی دارد

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: خرید گندم و ذخیره آن فقط بر عهده دولت است و کشاورزان هم باید گندم تولیدی مازاد را به مراکز دولتی تحویل دهند. هرگونه سوء استفاده و دلالی برای منفعت شخصی در این عرصه پیگرد قانونی دارد.

مجتبی دهقان پور روز شنبه در حاشیه بازدید از یک کارخانه آرد گفت: خرید و فروش گندم و خروج آن از استان بایستی با مجوز این سازمان باشد و هرگونه سوء استفاده و دلالی برای منفعت شخصی پیگرد قانونی دارد.
وی با تاکید بر اینکه کشاورزان تاکنون همکاری خوبی داشته اند، اظهار کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود که محصول خود را به مراکز دولتی تحویل دهند. 
دهقان پور اظهار کرد: دولت از تولید کنندگان آرد برای حفظ ثبات در تامین نان حمایت ویژه می کند؛ سعی کردیم که سرمایه در گردش و نقدینگی برای تولید کنندگان تامین کنیم تا روند عرضه و تقاضای بازار متوازن شود.

قیمت گندم هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال است، : وجه گندم به صورت آنی به کشاورزان پرداخت می شود. تعداد ۱۴۵ مرکز خرید دولتی در سطح استان فارس آماده تحویل گرفتن گندم هستند که از کشاورزان درخواست می شود محصول مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل دهند.

برداشت گندم در حال حاضر در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، گراش و فراشبند با ۱۷۴ دستگاه کمباین در حال انجام است. در سال زراعی جاری گندم در سطحی قریب به ۴۰۶ هزار هکتار کشت شده است، گندم آبی در سطح ۲۶۰ هزار و ۶۹۸ هکتار و گندم دیم در سطحی بالغ بر ۱۴۵هزار هکتار کشت شده بود که به دلیل خشکسالی بیش از ۱۲۳ هزار هکتار گندم آبی و دیم از چرخه تولید خارج شده است.

 پیش بینی می شود بالغ بر ۷۳۰ هزار تن گندم در این استان تولید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha