۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84427426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۳ درصد جمعیت کردستان علیه کرونا واکسینه شدند

۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲
کد خبر: 84427426
۱۳ درصد جمعیت کردستان علیه کرونا واکسینه شدند

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس بررسی آمارها، تاکنون به طور میانگین ۱۳ درصد جمعیت کل استان علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند.

دکتر ابراهیم قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته میزان جمعیت واکسینه شده در شهرستان‌های استان براساس ترکیب جمعیتی و استقبال مردم و گروه‌های هدف از تزریق واکسن، متفاوت است، به طوریکه تاکنون ۳۰ درصد جمعیت بیجار و ۲۰ درصد جمعیت شهرستان دیواندره واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۰ هزار نفر در استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: دوز دوم واکسن کرونا نیز به حدود ۵۲ هزار نفر از گروه‌های هدف در نقاط مختلف استان تزریق شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان ذخیره داریم که در حال استفاده است و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد، ضمن اینکه روز گذشته ۱۳ هزار دوز واکسن تزریق شد.

قادری با بیان اینکه تا یک هفته ذخیره واکسن داریم و به طور مرتب واکسن وارد استان می‌شود، تاکید کرد: مردم و گروه‌های هدف در موعد مقرر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا شاهد ازدحام در مراکز بهداشتی نباشیم.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرهای سنندج، مریوان و بیجار، از مردم خواست همچنان با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در دورهمی‌ها و مراسم بالای ۱۵ نفر خودداری کنند، چراکه میزان سرایت کرونای دلتا بسیار بالا و احتمال قرمز شدن شهرهای نارنجی نیز وجود دارد.

در شبانه‌روز گذشته ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۳ بیمار نیز جان باختند. در حال حاضر ۴۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۲ نفر آنان مربوط به بخش آی‌سی‌یو است. تاکنون یک هزار و ۴۰۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کردستان جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha