پروژه های فرهنگی و اجتماعی مسکن پردیس در حال احداث است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برای ایجاد حس تعلق شهروندان در مسکن مهر، تکمیل و بهره برداری از پروژه های فرهنگی و اجتماعی در شهر جدید پردیس را در دستور کار قرار گرفت و در حال احداث است.

«مهدی هدایت» روز شنبه به خبرنگارایرنا گفت: در کنار تکمیل پروژه های مسکونی و تجاری، پروژه های فرهنگی و اجتماعی شهر جدید پردیس نیز در حال احداث است.

 وی گفت: برخی از این این پروژه‌ها شامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه، گذر فرهنگ و هنر، پارک کشاورزی و پارک ورزش است که در شهر جدید پردیس در دست ساخت قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشخصات پروژه گذر فرهنگ و هنر اظهار داشت:  این بوستان در تپه خورشید فاز ۲  شهر پردیس علاوه بر مکان گذر فرهنگ و هنر شامل ساختمان اجتماعی و فرهنگی، شهر کتاب، سالن همایش، گالری، موزه، رصدخانه، کتابخانه، کافی شاپ، رستوران و فضاهای آموزشی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: مجموعه‌ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری در این مجموعه با هدف تقویت و رونق اقصاد در فرهنگ و هنر و ایجاد توانمندی‌ها و رونق گردشگری و عرضه کالاهای محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های سنتی، راه‌اندازی می‌شود.

هدایت ادامه داد: گذر فرهنگ و هنر فاز ۲ به مساحت۶ هزار و ۶۵۲ متر  و اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال ساخت است.

 وی گفت:  پارک ورزش در فاز ۸ مسکن مهر پردیس در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر با امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی شامل زمین فوتبال، بسکتبال و تنیس، با امکانات تفریحی و ورزشی مدرن و پیاده‌روهای عریض و مسیر دوچرخه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان نیز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به طرح  پارک گردشگری یا مزارع سبز خانوادگی، اظهار داشت: این مزارع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، کارآفرینی و ارتباط شهروندان با طبیعت، آموزش و توانمندسازی حرفه‌ای و با تولید محصولات ارگانیک و در نظر گرفتن فضاهای کَرت‌بندی شده تحت عنوان باغچه خانواده با آموزش همگانی مدیریت فرآیندهای کاشت، نگهداری و بهره‌برداری و ایجاد ظرفیتی برای کار و فعالیت جمعی شهروندان و همسایگان احداث می‌شود.

هدایت ادامه داد: پارک کشاورزی در فازهای ۸ و ۳ مسکن مهر پردیس به مساحت ۶ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان طراحی شده و در دست اقدام  و اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران از ساخت طرح های فرهنگی و اجتماعی جدید که با تکمیل مساکن مهر و آغاز سکونت شهروندان به بهره برداری خواهند رسید، خبر داد و  گفت: در فاز ۱۱ پردیس دو طرح  فرهنگی دیگر به منظور رفاه حال ساکنان در دست ساخت است، کانون پرورش فکری کودکان فاز ۱۱ به مساحت یک هزار ۷۰۸ متر و با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان و کتابخانه فاز ۱۱ به مساحت  یک هزار ۶۷۰ متر و اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان ساخته می شود.

هدایت گفت: طراحی و برنامه ریزی شهری با اتخاذ رویکردهای انسانی به شهر و تلاش در راستای بهبود روابط شهروندان با مکان به عنوان مظروفی که کالبد فعالیت را در خود می پذیرد می تواند بر قدرتمند سازی رابطه شهروند با مکان و در نهایت میزان تعلق و دلبستگی آنها به شهر اثر گذاری قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: مشارکت مردم در شهر و محله زندگیشان مهم وتاثیر گذار است و این مشارکت هم در فرآیند تصمیم گیری و هم تصمیم سازی مورد توجه واقع می شود که در بهبود کیفیت زندگی و کارآمدی مدیریت شهری نقش مهمی را ایفا می کند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha