۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84430867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مهاباد: خبرنگاران براساس واقعیات اطلاع رسانی کنند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: خبرنگاران در امر خطیر آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم براساس واقعیت عمل کرده و اصل امانت داری را رعایت کنند.

عارف خدرلو روز یکشنبه در جلسه قدردانی از اصحاب رسانه و گرامیداشت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران حلقه اتصال مردم با بدنه دولت و مسوولان بوده که باید مشکلات جامعه را بدنه دولت منتقل کنند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار هر منطقه ای نیاز به جسارت خبرنگاران در امر اطلاع رسانی صحیح دارد، ادامه داد: مسوولان باید روحیه نقدپذیری و پاسخگویی خود را بالا برده و در جهت ارایه عملکرد دستگاه‌های اجرایی خود به افکار عمومی تلاش کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه هر قشری در جامعه نیاز به اطلاعات و آگاهی از واقعیت روز دنیا دارد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اطلاع رسانی اخبار صحیح و دقیق ضمن ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسوولان از گسترش شایعات در جامعه جلوگیری کنند.

خدرلو با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید مستقل و بدون طرفداری از جناح و حزبی خاص عمل کنند، اضافه کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در راستای مقابله با کرونا و تشویق مردم به استفاده از ماسک و همچنین فاصله گذاری اجتماعی فرهنگ سازی کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد مهاباد هم در این جلسه گفت: ۱۰ انجمن رسمی به همراه هفت پایگاه خبری در کنار خبرگزاری جمهوری اسلامی و اداره کل صدا و سیما در این شهرستان فعال بوده و مهاباد را به عنوان یک شهری فرهنگی و رسانه ای در سطح منطقه معرفی کرده است.

سیامند جوانبخت اظهار داشت: کسب ۲ دوره شهر خلاق، معرفی پنج روستا این شهرستان به عنوان دوستدار کتاب و همچنین مقام های استانی و کشوری در طول یک سال گذشته نشان از اهمیت شهروندان به حوزه فرهنگ و هنر دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸ موسسه آزاد هنری نیز در این شهرستان فعال است، گفت: تعامل سازنده با خبرنگاران و استفاده از ظرفیت های رسانه ای در این شهرستان می تواند راه توسعه و آبادانی شهرستان را هموار کند.

رییس دفتر خبرگزاری ایرنای مهاباد نیز در این جلسه به عنوان نماینده خبرنگاران این شهرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی فعالان این حوزه گفت: خبرنگاران با کمترین دستمزد و دریافت حداقل درآمد ماهیانه در امر مهم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه فعالیت می کنند.

فرماندار مهاباد: خبرنگاران براساس واقعیات اطلاع رسانی کنند

منوچهر صمدی با بیان اینکه ورود به شغل خبرنگاری علاوه به داشتن مهارت نیاز به علاقه و عشق به این حوزه دارد، اضافه کرد: برگزاری دوره های خبرنگاری و ارایه آموزش لازم به فعالان این حوزه در سالیان گذشته نادیده گرفته شده که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی ضمن انتقاد از مسوولانی که در همکاری با خبرنگاران کوتاهی می کنند، گفت: مسوولان در اظهارات خود خبرنگاران و اصحاب رسانه را بازوی توانمند دولت عنوان می کنند ولی به هنگام نقد در عمل مقابل خبرنگاران قرار می گیرند.

در ادامه این مراسم از مدیران رسانه های فعال و خبرنگاران این شهرستان با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

فرماندار مهاباد: خبرنگاران براساس واقعیات اطلاع رسانی کنند

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای فرهنگی آذربایجان غربی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha