کرونا در هرمزگان ۲۰ نفر دیگر را قربانی کرد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۲۰ نفر دیگر شامل ۱۰ زن و ۱۰ مرد در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان به یک هزار و ۸۲۶ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بی توجهی برخی از مردم به پروتکلهای بهداشتی و انجام ندادن واکسیناسیون، سیر شیوع کرونا در هرمزگان بسیار صعودی بوده و هر روز بر شمار مبتلایان و فوتی ها در استان اضافه می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۲۳۳ نفر در هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا هستند که از این شمار یک هزار و ۲۰۱ نفر در بیمارستان ها بستری بوده و حال ۱۴۳ نفر از آنها چندان مساعد نیست و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و مابقی نیز در قرنطینه خانگی به سر می برند.

نوروزیان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ۳۵ نفر از بستری های کرونا در هرمزگان وخیم گزارش شده و در شرایط بسیار سخت و ناامیدکننده ای به سر می برند و پزشکان چندان امیدوار به زنده ماندن آنها نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ویروس غالب در هرمزگان دلتا است، افزود: این ویروس مرگبار از قدرت انتشار و سرایت پذیری بسیار بالایی نسبت به گونه های قبلی کرونا برخوردار است و از همین رو نیز هر روز شاهد آمار بالای بستری ها و مرگ و میر هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت تسریع در واکسیناسیون، گفت: با توجه به شمار بالای مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته، قرار بر این شده که ساعت کار این مراکز افزایش یافته و واکسیناسیون در روزهای تعطیل نیز انجام شود.

نوروزیان آخرین آمار واکسیناسیون انجام شده در هرمزگان را ۳۵۸ هزار و ۴۶۸ دز علام کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۱۴ هزار و ۲۰۳ نفر در هرمزگان برابر کرونا واکسینه شدند.

این مقام مسوول با اشاره به درمان سرپایی و تجویز دارو در مراکز جامع سلامت گفت: درمان وپیگیری موارد باید براساس پروتکلهای ابلاغی معاونت درمان و بهداشت صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha