۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84432125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سه سال گذشته در راستای رفع موانع تولید و کمک به رونق اشتغال، ۶۰ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشت.

الله‌کرم نصیری روز دوشنبه به همراه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری این استان در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز خبرنگار افزود: در راستای فعال‌سازی مجدد این واحدها ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: از حدود یک هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان ۱۴۳ واحد تعطیل شده بود اما با تلاش‌های انجام شده تعداد واحدهای راکد استان به حدود ۸۰ واحد کاهش یافت.

نصیری همچنین از اعطای سه هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی و کمک به رونق تولید در استان از سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، رونق تولید، صندوق توسعه ملی، کمک‌های مالی و فنی و تبصره ۱۸ بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در استان طی همین مدت، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات بوده است.

نصیری خاطر نشان کرد: با این وجود، اعمال شدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شد تا جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان همانند سراسر کشور با چالش مواجه شود و در این رابطه موفقیتی حاصل نشود.

وی خاطر نشان کرد: کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری، افزایش صادرات، تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم، تخصیص اعتبار مناسب برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نظیر راه‌آهن و طرح‌های راهسازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده در طول سه سال اخیر بوده است.

نصیری همچنین از تلاش مجموعه ایرنا در انعکاس اخبار اقتصادی و پیگیری مطالبات مردم در این حوزه قدردانی کرد و افزود: بی‌شک پیگیری سوژه‌ها و حضور در صحنه خبرنگاران می‌تواند مسئولان را در ایفای وظایق خود یاری دهد.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha