۴۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در اداره های یزد تشکیل شد

یزد- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد گفت: ۴۰ شورای اداری این واجب الهی با همکاری مسوولان در اداره ها و نهادهای مختلف استان تشکیل و فعال است.

حجت‌الاسلام ابوذر صانعی روز سه‌شنبه در اولین روز دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر ( اول تا دهم محرم ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این شوراها با عضویت نیروهای مومن و انقلابی طبق مقررات فعالیت دارند.

وی ادامه داد: احیا و اجرای این واجب الهی با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی و برگزاری کارگاه‌ها و جلسات معرفتی و  بصیرتی با هدف گسترش آن صورت می‌گیرد.

این فعال فرهنگی استان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های به عمل آمده تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر به مرور با  همکاری مسوولان در بقیه اداره ها و نهادهایی که تاکنون شورا در آن تشکیل نشده است ، فعال می‌شود. 

صانعی بیان کرد: دهه امر به معروف و نهی از منکر با پیروی از قیام امام‌حسین (ع) فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ارزش‌های معنوی در جامعه و بین جوانان است.

وی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این دهه بیشتر در فضای مجازی با رویکرد فرهنگی و آموزشی و بخشی نیز در فضای حقیقی پیگیری و نسبت به اجرای آن اقدام می‌شود.

همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد به اهمیت احساس تکلیف همگانی در قبال احیای این واجب الهی برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

صانعی ضرورت راه‌اندازی اتاق فکر با همکاری نخبگان برای فرهنگ‌سازی این امر در جامعه برای خنثی‌کردن تهدید نرم دشمنان انقلاب اسلامی را یادآور شد.

هم‌اکنون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در بیشتر شهرستان‌های استان تشکیل شده است  و این استان با ۱۱ شهرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر  جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر وبقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

مجموع اداره ها و نهادهای دولتی استان یزد ۱۰۰ مورد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha