۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84432608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکسیناسیون دیابتی‌های انسولینی در مازندران آغاز شد

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار بیماران دیابتی های شناسایی شده تحت پوشش پزشک خانواده در استان را حدود ۳۰۰هزار نفر اعلام کرد و گفت:تزریق واکسن کرونا این گونه بیماران که انسولینی هستند ،از امروز آغاز شده است.

دکتر قاسم اویس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس آمار رسمی حدود ۶۵ هزار نفر از بیماران دیایتی های استان برای کنترل بیماری از انسولین استفاده می کنند که تزریق واکسن آنان شروع شده است.

وی با توضیح این که مشخصات بیماران دیابتی های انسولینی در سامانه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل وجود دارد ، ادامه داد: این افراد با در دست داشتن معرفی نامه از پزشک خانواده ،می توانند واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که تامین واکسن کرونا در حال افزایش است ، به طور یقین تزریق واکسن به بیماران دیابتی های غیر انسولینی نیز بزودی در دستور کار قرار می گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار این که تا کنون حدود ۸۷۵هزار نفر از شهروندان استان که زیر پوشش این دانشگاه قرار دارند طبق اولویت بندی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا دریافت کردند ، ادامه داد: ۷۳۵هزار نفر از آنان دز اول  و مابقی دز دوم را نیز تزریق کردند.

اویس بیان داشت: طق بررسی های صورت گرفته تا کنون تزریق واکسن برای نزدیک به ۳۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران انجام شد که این رقم در سطح کشوری حدود ۲۰ درصد است.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹  طی یک شبانه‌روز به بیش از ۸۲۲ نفر رسیده است 

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند. روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد و روز هشتم تیر شهرستان آمل نخستین شهرستانی بود که در موج پنجم رنگ قرمز کرونایی گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha