۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84432644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری سیاه‌پوش عزای سید و سالار شهیدان شد

شهرکرد -ایرنا- همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و ماه محرم، مردم استان چهارمحال و بختیاری برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ار روز سه‌شنبه با سیاه‌پوش کردن شهرها و روستاها آغاز کردند.

به گزارش ایرنا،برنامه‌های آیین عزاداری سید و سالار شهیدان در چهارمحال و بختیاری با برافراشتن پرچم عزای سیدالشهدا در مناطق مختلف شهرها و روستاها آغاز شده است.

۷۲ آشپزخانه حسینی در استان چهارمحال و بختیاری فعال شد 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز ماه‌های محرم و صفر، ۷۲ آشپزخانه مهدوی در قالب پویش اطعام و احسان حسینی در سراسر استان برای تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم و احسان حسینی، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان با مشارکت هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ها، مساجد، دفاتر ائمه جماعات، موسسات خیریه و کمک‌های مردم نیکوکار استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا شده است.

جاسم محمدی با اشاره به اینکه پارسال خیران و نیکوکاران یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های خود را در قالب غذای گرم و بسته‌های مواد غذایی به دست نیازمندان رساندند، افزود: مردم نیکوکار استان می‌توانند نذورات خود را با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷*  و یا با شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد بانک ملی به دست نیازمندان برسانند.

مراسم‌های عزاداری اباعبدالله حسین براساس دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌شود

مدیرکل سازمان تبلغیات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سازماندهی هیاتهای مذهبی برای برپایی آیین ماه محرم گفت: مراسم‌های عزاداری اباعبدالله حسن بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: این اداره کل بر فعالیت مداحان و هیات‌های مذهبی نظارت خواهد داشت و در صورت مشاهده و یا گزارش موارد خلاف دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تذکر و اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در ماه‌های محرم و صفر و برپایی عزاداری حسینی در استان گفت: اگر چه شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی را برای اجرای برنامه‌های تجمیعی به وجود آورد اما پارسال نه تنها مراسم عزاداری ایام محرم و صفر باشکوه بیشتر به اجرا درآمد بلکه نظم و دقت بیشتری نیز در اجرای آن‌ها شکل گرفت و بنا به اعلام رسمی مسوولان بهداشتی کشور ۸۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در این‌گونه مراسم رعایت شد.

طاهری افزود: توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای مراسم ماه‌های محرم و صفر نشان داد که در جریان‌های دینی و مذهبی و بر اساس عقلانیت ناظر بر این جریان، فعالان این حوزه نسبت به دیگر اقشار توجه بیشتری به اصول بهداشتی دارند و الگوی مدیریت نظام دینی، رفتار عموم را نیز با عقلانیت به پیش می‌برد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای طرح بصیرت عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم در بقاع متبرکه استان آغاز شده است.

حجت الاسلام حسن امیری افزود: شاخص‌ترین برنامه این طرح" شمیم حسینی" است که هر ساله برای توزیع عادلانه درآمد موقوفات و بهره‌مندی هیاتهای مذهبی از درآمد موقوفات اجرا می‌شود.

وی به برگزاری ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی در این ایام در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: تعویض پرچم گنبد امامزادگان و سیاه پوشش کردن بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این طرح در بقاع متبرکه استان است.

امیری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شمیم حسینی سال گذشته ۳۰۰ میلیون ریال از محل نیت موقوفات بین هیات‌های مذهبی استان توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha