۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84432826
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم با رفتار صادقانه و عمل‌گرایی درمیان مردم اعتبار کسب می کند

ساری - ایرنا - دبیر حزب وحدت و همکاری ملی درمازندران گفت : براساس رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر گفت و گوی صادقانه با مردم ، حل مشکلات اقتصادی و فسادزدایی ؛دولت سیزدهم با انجام این امور می تواند در میان مردم اعتبار کسب کند.

علی اصغر بهمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دولت ها می توانند مظهر وفاق و همدلی باشند و این مهم زمانی میسر می شود که تمامی دلسوزان و متعهدان به نظام از تمامی جناح ها و گرایش ها و حتی افرادی فاقد جناح نیز حضور داشته باشند .

وی ادامه داد : رییس دولت سیزدهم با دید فراجناحی از افراد گروهها و نگرش های مختلف در بدنه خود کمک بگیرد و اندیشه های متنوع می تواند به دولت برای پیشبرد اهداف نظام و دولت کمک بکند . 

بهمنش گفت : با این روش است که دولت سیزدهم می تواند به یک دولت با معیار وحدت پیش برود و انگ زدن و زاویه دار نشان دادن افراد تنها باعث ایجاد شکاف و فاصله می شود .

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برخورداری ایران از ظرفیت ها و داشته ها اشاره کرد و بیان داشت:   ایران با یک درصد جمعیت دنیا از ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی را در زمینه منابع طبیعی ، معادن ، ار اضی حاصلخیز ، تنوع آب و هوایی و حتی از نظر مراکز دانشگاهی و بویژه منابع انسانی برخوردار است که این وضعیت خوبی برای اداره کشور است.

این دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار گفت : تفکر جزیره ای و روزمرگی باعث شده است تا از فرصت های کم نظیری که کشور در این بخش های مختلف دارد ، بویژه منابع انسانی بهینه استفاده نکند تا اهداف ترسیم شده محقق شود . 

وی ادامه داد : رییس دولت سیزدهم در بدنه مجموعه تحت مدیریت خود باید به سمت حضور نخبگان پیش برود تا از این طریق اجرای برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت را به مرحله اجرا در بیاورد . 

بهمنش با اشاره به اینکه دولت با داشتن این افراد نخبه و متخصص در هر بخشی می تواند برای رفع مشکلات نقاط مختلف کشور برنامه ریزی بکند ، گفت : دولت با شناخت کامل از ظرفیت های هر استان و گماشتن درست هر فرد متخصص در آن جایگاه می تواند گام موفقی را برای پیشبرد برنامه ها بردارد . 

وی افزود : البته دولت باید این را نیز مدنظر قرار بدهد ،برای اثربخش واقع شدن یک اقدام و تصمیم نیاز است تا زمان شناسی درست هم صورت بگیرد و تصمیم گیری و اقدام در بوقتش و بدون از دست دادن فرصت اجرا شود . 

وی در خصوص سخنان رییس جمهوری مبنی بر تشکیل دولت مردمی اضافه کرد : تحقق این دولت از مسیر شنیدن حرف و سخن مردم است اینکه آنها با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند به طور مثال در شرایط کنونی که افراد زیادی از طریق کسب و کار در فضای مجازی هستند ، مطرح شدن صیانت از فضای مجازی باید مطابق با نیاز جامعه مطرح شود تا این موضوع  به چالش پیش روی فعالان این عرصه مبدل نشود.

وی ادامه داد : دولت با بکارگیری افراد متخصص در نقاط مختلف کشور می توان نیازسنجی مناطق را انجام بدهد و از طریق همین افراد متخصص راهکارهای لازم با توجه به شناحت از هر منطقه را ارائه بکند .

بهمنش اوج رضایتمندی و آرامش خاطر مردم از دولت را در زمان پایبندی دولت به وعده هایی که می دهد دانست و گفت : یقینا وقتی مردم مشاهده بکنند دولت حرف با عملش یکی است و خود را ملزم به انجام وعده ها می داند به این دولت اعتماد پیدا می کنند .

وی افزود : یکی از چالش های فعلی دولت عدم و یا کمرنگ شدن اعتماد مردم به دولت است که این مساله ناشی از عدم عمل به وعده ها توسط دولت ها است .

به گفته این فعال سیاسی مازندران دولت سیزدهم با شفافیت در عمل و اجرای وعده ها می توان توقع داشت که اعتماد کمرنگ شده ترمیم شود . 

وی همچنین به فرمایشات رهبری در مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور مبنی بر مبارزه با فساد گفت : با توجه به اینکه دولت یا همان قوه مجریه نهادی است که با منابع مالی ارتباط دارد احتمال فساد در  این نهاد بیشتر متصور است پس دولت سیزدهم باید مبارزه با فساد را ابتدا از درون مجموعه خودش شروع بکند و با این کار گام بزرگی در  مسیر فسادزدایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha