رییس جمهوری در پیشبرد اهداف از نظرات کارشناسان استفاده کند

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب‌ گفت: در دنیا حل بحران و مشکلات اقتصادی براساس تدابیر و برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد و باید رییس جمهوری نیز از نظر و ایده کارشناسان و نخبگان استفاده کند.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نباید در حل بحران و مشکلات اقتصادی تصمیم‌های احساسی و از روی عجله گرفت، اظهار داشت: باید اقتصاددانان در این زمینه دخیل باشند چرا که شخص رییس جمهوری متخصص این امر نیست و باید کارشناسان اقتصادی نظر داده و گفت و گو و مذاکره کنند تا منتج به نتیجه مطلوب شود.

وی با بیان اینکه باید به صورت دقیق برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی وجود داشته باشد، اضافه کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری حل مشکلات اقتصادی در بلند مدت و با سیاست گذاری‌هایی که توسط کارشناسان صورت می‌گیرد، اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص گفت و گوی صادقانه دولتمردان با مردم با دوری از پیرایه‌های سیاسی اضافه کرد: مردم طی ۴۲ سال عمر انقلاب هر کجا نیاز بوده در تمام صحنه‌ها حضور داشتند، به همین خاطر لازم است مسوولان حقایق و واقعیت‌ها را به صورت منطقی، شفاف و صادقانه با مردم در میان بگذارند و مردم بدانند در کشورشان چه اتفاقی می‌افتد و اینگونه نباشد که در یک جلسه خصوصی در سر یک موضوع گفت و گو صورت گیرد ولی در جلسه عمومی موضوع دیگری به مردم گفته شود.

امام جمعه میاندوآب‌ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند که هر آنچه در جلسه خصوصی می‌گویند همان را در جلسه عمومی نیز اعلام می‌کنند، افزود: بنابر فرمایش معظم‌له موضوعی پشت پرده با مردم وجود ندارد و ارتباط بین امام و امت و حاکمیت، مسوولان و رییس جمهور با مردم باید صادقانه باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: مسوولان اگر در خصوص موضوعی تصمیم می‌گیرند دلایل آن را شفاف به مردم اعلام کنند تا قانع شوند و اینگونه هم نیست که مردم قبول نکنند در حالی که اگر مردم در جریان امور قرار گیرند، مشکلی پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فساد و بسترهای تشکیل آن در قوه مجریه، گفت: مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال به خاطر شعار مبارزه با فساد و از بین بردن بسترهای آن به آقای رییسی رای دادند که باز هم در این قضیه به حضور و نظر کارشناسان و متخصصان امر نیاز است که سال های متمادی در این زمینه فعالیت داشته و سابقه دارند.

وی گفت: از سوی دیگر باید رییس جمهوری از جوانان انقلابی و جهادی استفاده کند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مقابله هوشمندانه با جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن توسط دولت، اظهار داشت: اکنون امپراتوری رسانه‌ای به واسطه شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ای و سایر ابزارها در اختیار دشمن قرار دارد و تبلیغات شومی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌کنند تا مشکلات زیادی ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: همچنین دوقطبی‌ها و اختلاف‌هایی که در کشور به وجود می‌آید که ریشه آن به رسانه‌های دشمن برمی‌گردد و باید هوشمندانه این مسایل را شناخت و به جای مقابله جنگی، باید با آن مقابله فرهنگی داشت.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به تحقق و اجرایی کردن دولت مردمی و غفلت نکردن از نظرات نخبگان توسط رییس جمهوری جدید گفت: مردم توقع دارند که آقای رییسی کارهای خود را دقیق و کارشناسی انجام دهد و از اندیشه و فکر نخبگان استفاده کند تا کارها به صورت علمی و کارشناسی شده پیش رود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مردم انتظار دارند که دولت همیشه در بین آنان باشد و اینگونه نباشد که از مرکز کشور خارج نشود و رییس جمهور نباید متعلق به یک استان باشد و باید به سایر استان هاسفر کند و با مردم چهره به چهره صحبت و دیدار کند.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند تا با سهولت با رییس جمهور و وزرا ارتباط داشته باشند، گفت: علاوه‌بر این باید یک سامانه ای برای ارتباط مردم با دولت وجود داشته باشد تا مردم نسبت به نظام و انقلاب امیدوار باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به ضرورت توجه رییس جمهوری به ظرفیت ها در جامعه که فراتر از مشکلات است، افزود: تمامی نامزدها در دوران انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را مطرح کردند که ظرفیت‌ها در کشور بیشتر از مشکلات است و باید رییس جمهوری منتخب از این ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدن، تکنولوژی و نانو تکنولوژی، فناوری و جوانان استفاده کند و مردم توقع دارند که رییس جمهوری آنها را عملی کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه از منظر مقام معظم رهبری دولت باید مظهر وفاق بوده تا تغایرها در جامعه تضعیف شود، گفت: در حقیقت در سال‌های منتهی به پایان دولت‌ها دو قطبی‌هایی که در جامعه مشاهده می شود که از ناحیه دولت بوجود می‌آید و خیلی تاسف آور است که وقتی مردم به گروهی رای دهند و همان گروه جامعه را به ۲ قسمت تقسیم کنند.

وی بیان کرد: به همین خاطر انتظار می‌رود که رییس دولت سیزدهم و عوامل آن کاری کنند که اتحاد ملی به صورت عملی اتفاق افتد چرا که ما یک‌ پرچم تحت عنوان رهبری و ولایت داریم و باید همه دوشادوش هم و زیر بیرق ولایت فقیه برای توسعه ایران اسلامی تلاش کنیم و دولت ضمن خودداری از ورود به فضای دو قطبی، گروه‌های دیگری که نسبت به نظام و دولت زاویه دارند، به سوی انقلاب برگردند.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری در مراسم اعطای حکم تنفیذ سیزدهمین دوره رییس جمهوری به محورهایی چون ضرورت توجه به ظرفیت داخلی، استفاده از نخبگان، دولت باید مظهر وفاق باشد، تحقق واجرایی کردن دولت مردمی، مبارزه با فساد وگفت وگوی صادقانه با مردم اشاره فرمودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha