اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان غربی

مهاباد- ایرنا- اجرای عملیات خط‌کشی محور اشنویه - نقده به طول ۱۴ کیلومتر و برخورد با متخلف زنده‌گیری سهره طلایی و رها سازی کبک، سارگپه و دلیجه در اشنویه و برگزاری کلاس‌های آموزشی سفالگری در مهاباد از جمله اخبار کوتاه طی هفته گذشته در جنوب آذربایجان غربی است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات خط کشی محور اشنویه - نقده حوزه استحفاظی این شهرستان به طول ۱۴ کیلومتر انجام شد.

هاوری مدرس افزود: همزمان عملیات آسفالت و بهسازی ۱۷ کیلومتر از محور اشنویه - نقده نیز با اعتبار بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: این طرح از اولویت‌های اصلی و از مطالبات اصلی شهروندان بوده که عملیات آن آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن باشیم.

وی ادامه داد: طول مسیر اشنویه - نقده ۲۸ کیلومتر است و امیدواریم با تسریع در اجرای پروژه مشکلات رفت و امد رفع شود.

برخورد با متخلف زنده‌گیری سهره طلایی 

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه نیز اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان یک متخلف زنده‌گیر سهره طلایی را شناسایی کردند.

کریم خضری افزود: پس از دستگیری متخلف با تشکیل پرونده قضایی برخورد قانونی صورت گرفت.

وی گفت: از این متخلف ۱۵ قطعه سهره طلایی، یک رشته تور دام هوایی، یک دستگاه ضبط صوت و تعدادی ادوات توقیف شد و خسارت وارده به محیط زیست از صیاد متخلف دریافت شد.

وی ادامه داد: یک قطعه کبک، یک بهله سارگپه و یک بهله دلیجه نیز پس از بهبودی و مداوا با همکاری دوستداران محیط زیست در دامن طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

برگزاری کلاس‌های آموزشی سفالگری در مهاباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد از برگزاری کلاس‌های آموزشی سفالگری در این شهرستان خبر داد.

ایوب حاجی‌زاده اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی دوره سفالگری از ۱۱ مرداد در این شهرستان آغاز شده و به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این کلاس‌ها به ظرفیت محدود به تعداد ۲۰ نفر برگزار شد و شرکت‌کنندگان در چهار گروه پنج نفری تقسیم شده‌اند.

وی ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط برگزاری این دوره‌ها تا آخر سال ادامه داشته و از طرفی پیگیری‌ها برای برگزاری کلاس‌های معرق چوب نیز در این شهرستان ادامه دارد.

حاجی زاده اضافه کرد: سفال‌گری سابقه طولانی در مهاباد داشته و حتی در کشفیات انجام گرفته در تپه‌های باستانی این شهرستان سفال‌های متعلق به دوره پیش از اسلام نیز به دست آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha