۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84433401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زندانی محکوم به قصاص در میاندوآب از دار مجازات رهایی یافت

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در میاندوآب بعد از ١۴ سال حبس از حکم قصاص نفس رهایی و با بازگشت به آغوش خانواده خود حیاتی دوباره یافت.

ناصر عتباتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از صلح و سازش هشتمین پرونده قتل عمد در استان خبر داد، اظهار داشت: با عنایت حضرت امام حسین (ع) این زندانی قاتل پس از ۱۴ سال تحمل حبس و انتظار قصاص بالاخره با تلاش چندین ماهه کارکنان خدوم و زحمتکش شورای حل اختلاف میاندوآب از قصاص نفس رهایی حیاتی دوباره یافت.

وی افزود: در این حادثه ناگوار در سال ۱۳۸۷ در یکی از روستاهای میاندوآب به علت اختلافات خانوادگی مقتول را به قتل رسانده بود که پس از ۱۴ سال این قائله با سازش گذشت اولیای دم ختم به خیر شد و محکوم علیه از قصاص نجات پیدا کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با ستودن این حرکت قرآنی و الهی از همه مردم خصوصا ریش سفیدان و متنفذین خواست دستگاه قضایی را در این امور خیر که رضایت الهی را به همراه دارد کمک کنند.

قصاص از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha