۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84434004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسناد و آثار مرتبط با آیت الله مدنی در همدان تجمیع می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از تجمیع آثار و اسناد به جا مانده از آیت الله مدنی خبر داد و گفت: آثار تولید شده مرتبط با این شخصیت بزرگ در کل کشور، گردآوری و در مرکز اسناد همدان نگهداری می شود.

 به گزارش ایرنا، «میثاق گودرزی» روز چهارشنبه در حاشیه دیدار مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از مرکز اسناد همدان با اشاره به فعالیت های اسنادی و تاریخ پژوهی این مرکز با محوریت شهید مدنی افزود: اسناد، عکس و فیلم های مربوط به حضور آیت الله مدنی در همدان و اقدامات ایشان در مسیر پیروزی انقلاب و نقش محوری وی در هدایت فعالیت های انقلابی مردم همدان، در این مرکز گردآوری شده و در حال حاضر مجموعه قابل توجهی موجود است.

وی گفت: از زمان برگزاری جلسات برگزاری کنگره این شهید والامقام در همدان به همت موسسه شهید مدنی و همکاری همه دستگاه های اجرایی استان، موضوع جمع آوری آثار شهید مدنی از کل کشور به خصوص استان های آذربایجان شرقی، لرستان و تهران در دستور کار قرار گرفت و با دانشگاه ها، مراکز اسنادی، ثبت احوال و حتی تشکل های مرتبط در بخش خصوصی ارتباط برقرار و پیگیری شده است.

گودرزی تصریح کرد: کتاب ها، دست نوشته ها، صوت، فیلم، عکس، تولیدات رادیویی و تلویزیونی، پایان نامه ها، مقالات و یادداشت های رسانه ای، خاطرات و هر نوع سند مرتبط با شهید مدنی (ره) در حال تجمیع در مرکز اسناد همدان است.

وی خاطرنشان کرد: این اسناد و مدارک علاوه بر استفاده علمی و سند پژوهی در راستای کنگره آیت الله مدنی، از طریق امکانات گسترده اطلاع رسانی اسنادی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اختیار محققان و پژوهشگران کل کشور قرار داده می شود و در صورتی که فضای فیزیکی در اختیار این مرکز قرار داده شود این اسناد در قالب موزه و نمایشگاه دائم در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

گودرزی از همه مردم به خصوص نیروهای انقلابی که ارتباط نزدیک با آیت الله مدنی(ره) داشته اند درخواست کرد هر گونه اسناد و مدارک، عکس و فیلم و حتی خاطرات شفاهی خود را در اختیار این مرکز قرار دهند تا به عنوان بخشی از تاریخ معاصر ایران و انقلاب ثبت و ضبط شود.

کنگره بزرگداشت شهید محراب آیت الله مدنی ۲۰ شهریور در همدن برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha