فرماندار بابل : هیات های مذهبی حفظ جان عزاداران را در اولویت قرار دهند

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت: هیات های مذهبی بابل دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق اجرا کنند.

قربانعلی ولیزاده بورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی بستری بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته رکورد تاریخی یک هزار و ۴۳۰ بستری کل بیماران کرونایی در بابل را شکست و نگرانی های کادر درمان مضاعف شده است.

وی ادامه داد : با توجه به آغاز مراسم عزاداری سالار دشت نینوا ، اگر هیات های مذهبی و عزاداران پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و در تجمعات حاضر شوند مهار کرونا در بابل از کنترل خارج می شود.

ولیزاده بورا گفت : هر چند ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری مراسم عزادارای را داده ، اما شیوه نامه های اثر بخشی را برای رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد : برگزاری مراسم عزاداری با اولویت فضای باز می باشد که اگر در فضای سربسته برگزار شود باید فاصله تا سقف شش متر و با یک چهارم جمعیت برگزار شود.

او ادامه داد : تجربه برگزاری مراسم محرم و ماه مبارک رمضان نشان داد که دلدادگان به اهل بیت (ع) در رعایت پروتکل های بهداشتی حساسیت ویژه ای دارند و این امر با شرایط حاد کرونایی باید انجام شود.

فرماندار بابل گفت : در هفته جاری ۳۴ بابلی به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و با توجه به آمار بالای ۵۴ نفری بستری بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه روند افزایشی فوتی ها ادامه دار خواهد بود.

وی افزود : بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل سر ریز شد و مرکز موقت بستری که در سالن مخابرات هم راه اندازی شد با حداکثر ظرفیت در حال خدمت رسانی می باشد.

او ادامه داد : از مردم انتظار می رود که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را افزایش دهند تا شاهد کاهش روند بستری بیماران کرونایی در بابل باشیم.

ولیزاده بورا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۷ بیمار کرنایی در مراکز درمانی بابل بستری و ۱۶۴ نفر ترخیص شدند که آمار کل بستری در بابل به رکورد تاریخی یک هزار و ۴۳۰ نفر رسید و چهار نفر هم در این مدت جان خودشان را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha