۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84434236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه‌سلامت سمنان  ۲۱۷.۲ میلیارد ریال هزینه بیماران کرونایی پرداخت کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۲۱۷ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال بابت هزینه بستری بیماران کرونایی از سوی بیمه سلامت استان به موسسه‌های درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت، از ابتدای شیوع ویروس تاکنون پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: این میزان هزینه کرد برای بستری سه‌هزار و ۴۶۲ بیمار کرونایی در استان سمنان بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده میانگین هزینه برای هر پرونده ۵۹ میلیون و ۲۴۷ هزار ریال است.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بیان کرد: میانگین مدت بستری هر بیمار تحت پوشش بیمه‌سلامت استان سمنان ۶ روز است.
وی اضافه کرد: مطالبه آزمایشگاه‌ها، پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان تا اردیبهشت ماه امسال پرداخت شده است.
حسینی با بیان اینکه ۱۴۲ مطب در استان سمنان با بیمه سلامت طرف قرارداد است، اظهار داشت: مطالبه پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان تا خرداد امسال پرداخت شده است.
وی یادآور شد: ۲۰۵ هزار و ۳۵۰ نفر در استان سمنان زیر پوشش بیمه‌ سلامت هستند و از این تعداد ۲ هزار و ۴۲۷ نفر اتباع‌خارجی، ۸۸‌هزار و ۷۸ نفر روستائیان و ۴۲‌هزار و ۵۹۶ نفر به صورت همگانی تحت پوشش این بیمه هستند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بابت هزینه درمان و تشخیصی در سطح یک روستایی ۲۰۰ میلیارد ریال و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی غیردانشگاهی۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۸۷.۴ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان نسخه بیمار و اقلام دارویی را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و بیمار با در دست داشتن کد پیگیری، اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان زیر چتر بیمه سلامت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha