هیات‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌قدم باشند

کرمانشاه - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در استان گفت: هیچ اولویتی مهمتر از حفظ سلامت و جان مردم نیست و هیات‌های مذهبی باید در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیش‌قدم باشند.

«حسین خوش‌اقبال» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب در مساله کرونا تاکید کرد: سخنان ایشان به واقع حجت را بر همگان تمام کرد و لزوم رعایت پروتکل ها و اهمیت حفظ جان مردم را به هیات های مذهبی، منبری ها و مداحان متذکر شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که آمار مبتلایان و شمار فوتی ها هر روز در حال افزایش است نمی‌توان با خاطر آسوده اجتماع برپا کرد و متولیان عزاداری ها و هیات های مذهبی باید نظارت بیشتر و جدی تری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند.

خوش اقبال مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی را در این باره جدی و ویژه دانست و افزود: در کنار این نهاد، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران نیز مجدانه باید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهرستانها نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به ساده انگاری و کاهش سطح رعایت پروتکل ها از سوی عموم مردم تاکید کرد: موج جدید کرونا معادلات و برآوردهای پیشین را تغییر داده و نشان داده که سطح ابتلا و خطری فراتر از گذشته پیدا کرده و نباید آنرا ساده انگاری کرد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد کرونا هرگونه عزاداری و تجمع در فضای بسته ممنوع و راه اندازی دسته جات عزاداری نیز با ممنوعیت روبرو شده است.

خوش اقبال همچنین با اشاره به وضعیت قرمز بیمارستان ها در استان هم گفت: اگر روند بستری ها به بیشتر از هزار نفر برسد گنجایش پذیرش بیمار تکمیل شده و در آن صورت اوضاع بسیار سخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: کادر درمانی نیز با خستگی روبرو خواهند شد و مشکلات و آسیب های دیگر نیز بر آن مضاعف خواهد شد که شرایط را بسیار سخت خواهد کرد.

خوش اقبال خاطرنشان کرد: اگر سطح رعایت پروتکل ها و جدیت جامعه بیشتر شود و تجمعات کاهش پیدا کند حتما از شرایط حاد دور خواهیم شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس رنگ‌بندی جدید وضعیت ۱۰ شهرستان استان را از ۱۶ مرداد قرمز، یک شهرستان نارنجی و سه شهرستان را زرد اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha