صنایع کوچک ۹۴ درصد بخش صنعت چهارمحال و بختیاری را تشکیل داده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع فعال این استان از مجموع صنایع شکل گرفته سهم ۹۴ درصدی دارد که در مقایسه با کشور حدود ۲درصد بالاتر است.

حمید رضا فلاح روز پنجشنبه به مناسبت ۲۱ مرداد «روز حمایت از صنایع کوچک» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ هکتار در استان ایجاد شده که ۳.۵ درصد مساحت صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در این شهرک‌های صنعتی تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ قرارداد منعقد شده و زمینه اشتغال ۱۹ هزار نفر را فراهم کرده است.

فلاح با اشاره به بهره‌برداری از یک هزار و ۱۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی استان، تصریح  کرد: ۲۰ درصد از این واحدها در حال حاضر راکد است که بر اساس هدفگذاری انجام شده هر سال بخشی از این واحدها به چرخه تولید بازمی‌گردد که سهم امسال فعال‌سازی ۳۸ واحد صنعتی غیرفعال استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیرساخت‌های به نسبت کاملی در شهرک‌های صنعتی استان برای رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد شده است، اظهار داشت: تامین برق، گاز و آب پایدار در برخی از شهرک‌ها از تلاش‌های انجام شده در همین راستا بوده است.

به گفته فلاح، بیشترین ظرفیت صنایع کوچک شکل گرفته در استان در حوزه صنایع فلزی، شیمایی و کانی‌های غیرفلزی است.

وی در عین حال تامین آب برای برخی شهرک‌ها از جمله شهرک صنعتی شهرکرد را از چالش‌های موجود برشمرد و گفت: تلاش شده تا آبرسانی سیار نیاز این شهرک‌ها به آب را تامین کرد اما در نظر گرفته شده تا با بهره‌گیری از تصفیه پساب فاضلاب این چالش را تا حدی از میان برداشت.

فلاح همچنین به مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی، تعهد ارزی، ناتوانی در بازاریابی و مشکلات حقوقی با بانک‌ها از جمله مشکلاتی که این واحدها با آن درگیر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به برنامه این شرکت برای حمایت از صنایع استان در سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگشت آن به چرخه تولید، واگذاری حدود ۱۰۰ هکتار زمین به متقاضیان و توسعه شهرک‌های صنعتی و تکمیل زیرساخت‌ها با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بخشی از این برنامه‌ها است.

به گزارش ایرنا، از ۱۳۹۳بنا بر تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز حمایت از صنایع کوچک» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha