۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84436330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتهام‌های آمریکا علیه روسیه باهدف فرافکنی مسائل داخلی

مسکو - ایرنا - آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن گفت، اتهام زنی مقامهای آمریکا علیه روسیه مبنی بر مداخله در امور این کشور برای فرافکنی در مورد مسائل داخلی آمریکا است.

به گزارش ایرنا، آنتونف روز شنبه در مطلبی در صفحه سفارت روسیه در آمریکا در شبکه اجتماعی فیس بوک در پاسخ به سوالات رسانه های آمریکایی در مورد مداخله روسیه در امور آمریکا نوشت: هیچ گونه شواهدی که اثبات کند روسیه در امور داخلی آمریکا مداخله می کند وجود ندارد اما با این وجود اتهام زنی در مورد مسکو ادامه دارد.  

سفیر روسیه در واکنش به گزارش اخیر وزارت امنیت داخلی آمریکا که در آن روسیه به ارائه اطلاعات نادرست در مورد همه گیری کرونا متهم شده است، نوشت: چنین بنظر می رسد که مقامهای آمریکایی سعی می کنند برای فرافکنی و انحراف توجه افکار عمومی از مسائل داخلی این کشور، دشمن خارجی جستجو کنند.

وی با بیان اینکه در این موارد بار دیگر از روسیه نام می برند، افزود: مقامهای آمریکایی ادعاهایی همچون تلاش روسیه برای ایجاد اختلاف در جامعه روسیه و آغاز جنگ اطلاعاتی علیه واکسن آمریکایی و مقابله با فعالیت های دولت آمریکا برای مبارزه با همه گیری کرونا مطرح می کنند.

آنتونف خاطرنشان کرد: موج جدید شایعه پراکنی علیه روسیه از سوی آمریکا تعجب آور نیست.  

 وی همچنین به بحران عدم اعتماد بین روسیه و آمریکا اشاره و در عین حال هر گونه مداخله کشورش در امور آمریکا را رد کرد.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد که دولت این کشور هیچگاه از اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر عدول نکرده است و هر گونه ادعا از سوی مقامهای آمریکایی مبنی بر تلاش برای اعمال نفوذ در وضعیت سیاسی این کشور را رد می کند.

وی افزود: بر آمادگی خود برای بنای روابط دوجانبه با آمریکا بر اساس واقع بینی و منافع متقابل تاکید می کنیم.  

 روابط روسیه و آمریکا پرتنش است و واشنگتن بارها مسکو را به مداخله در امور داخلی این کشور بویژه انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده است.  

آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۱۰۰ بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده و این رویکرد خصمانه در مورد مسکو همچنان ادامه دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha