۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84437016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی پاکستان از بروز فاجعه انسانی در افغانستان

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴
کد خبر: 84437016
نگرانی پاکستان از بروز فاجعه انسانی در افغانستان

اسلام‌آباد- ایرنا- وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت احتمالی فاجعه انسانی در افغانستان، لزوم احیای روند صلح در این کشور همسایه را مطالبه کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به وخامت اوضاع در افغانستان واکنش نشان داد و نسبت به هرگونه رویارویی این کشور با فاجعه انسانی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: اسلام‌آباد با ابراز نگرانی عمیق از این اوضاع، به جامعه جهانی یادآور می‌شود که تمام نیروهای داخلی افغانستان باید برای احیای روند صلح متمرکز شوند.

این بیانیه می‌افزاید: نبرد و پیشروی سریع طالبان در حالی ادامه دارد که مردم افغانستان منتظر هستند تا گمانه زنی‌های سیاستمداران این کشور درباره تشکیل دولت موقت و اعلام آتش بس را از رسانه‌ها بشنوند تا از کشتار غیرنظامیان، آوارگی و ویرانی شهرها ممانعت شود و همچنین از به وجود آمدن دولت سختگیر طالبان نیز جلوگیری به عمل آید.

بیانیه یاد شده اضافه کرده است: دولتمردان پاکستانی نگران سرازیر شدن موج جدید پناهجویان از افغانستان به سمت مرزهای پاکستان و گسترش دامنه نابسامانی‌ها و اقدامات تروریستی از افغانستان به داخل پاکستان هستند و از طرفی تشدید تنش‌های دیپلماتیک میان اسلام‌آباد و کابل به ویژه ناخرسندی طرف پاکستانی از رویکرد آمریکا در قبال افغانستان و ملاحظات کشورهای همسایه آن از جمله پاکستان این چالش را عمیق تر کرده است.

پیش‌تر آژانس‌های سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار دادند زیرا پیشروی طالبان در سراسر این کشور سبب شده‌ تا ده‌ها هزار تن از شهروندان افغان در بحبوحه گرسنگی، خانه‌های خود را ترک کنند.

طالبان از ماه آوریل امسال در حالیکه نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha