۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84434783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام آمادگی عمران‌خان برای پادرمیانی بین آنکارا و طالبان

اسلام‌آباد - ایرنا - پس از واکنش شدید گروه طالبان به ادامه حضور نظامی ترکیه در افغانستان به رغم خروج آمریکا و ناتو، نخست وزیر پاکستان از آمادگی این کشور برای تسهیل مذاکرات مستقیم میان آنکارا و طالبان خبر داد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری پاکستان، «عمران‌خان» که روز گذشته (چهارشنبه) در اسلام‌آباد میزبان وزیر دفاع ترکیه بود، گفت که حاضر است بین این کشور و طالبان پادرمیانی کند.

رسانه‌های پاکستانی امروز نوشتند: ترکیه اعلام کرد که به رغم شرایط نامطلوب امنیتی در افغانستان همچنان مشتاق به تامین امنیت فرودگاه کابل است.

نخست وزیر پاکستان پس از دیدار با وزیر دفاع ترکیه از آمادگی خود برای تسهیل گفت‌وگوها میان آنکارا و طالبان خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد تا بحث اداره و محافظت از فرودگاه کابل پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، پیگیری شود.

وی اظهار داشت: بهترین کار این است که ترکیه و طالبان گفت‌وگوی رو در رو داشته باشند تا بتوانند در مورد دلایل ایمن سازی فرودگاه کابل صحبت کنند.

عمران‌خان گفت که ما با طالبان صحبت و از نفوذ خود بر آنها استفاده خواهیم کرد تا با ترکیه مذاکرات مستقیم داشته باشند.

گروه طالبان با ادامه حضور نیروهای نظامی ترکیه در افغانستان مخالفت و آن را ادامه "اشغال" افغانستان عنوان کرده است. 

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اواخر تیرماه امسال اعلام کرد که با آمریکا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به توافق رسیده و پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی این کشور مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را برعهده خواهد گرفت.  

ترکیه ۵۰۰ نیرو در چارچوب ناتو در افغانستان دارد و گفته شده که اگر مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را بپذیرد، ممکن است به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha