اعمال محدودیت‌های کرونایی بدون همراهی مردم بی‌‎تاثیر است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل ذهاب گفت: اعمال محدودیت‌ها و اقدامات سختگیرانه کرونایی بدون همراهی و مشارکت مردم در کنترل و مدیریت بیماری و بهبود وضعیت رنگ‌بندی شهرستان تاثیری نخواهد داشت.

«نورالدین فرزادی‌پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب همچون شهرستان‌های دیگر و سایر نقاط کشور با وجود تمام تلاش های صورت گرفته برای کنترل و مدیریت وضعیت رنگ بندی اما به دلیل سهل انگاری برخی و عدم توجه به شیوه نامه های بهداشتی در وضعیت قرمز قرار گرفته است.  

وی اظهار داشت: در بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب هم اکنون ۱۳ نفر بیمار مثبت بستری شده و تحت درمان قرار دارند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: مردم پیام و خواهش این خدمتگزار خود را بپذیرند و مطمئن باشند که به هر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار داده و با مسوولان مشارکت و همراهی داشته باشند می توان این ویروس منحوس را مدیریت کرد.

فرزادی پور ادامه داد: اجرای محدودیت ها با بستن خیابان ها و ورودی و خروجی شهرستان اگر با همراهی و مشارکت مردم شهرستان همراه نباشد هیچ گونه تاثیری در کنترل بیماری ندارد.

او گفت: ما اگر خود را شهروند و مسوول دانسته و به سلامت خود و سایرین اهمیت می دهیم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت موارد بهداشتی و عدم خروج از منزل جز در موارد اضطراری به بهبود وضعیت کرونایی شهرستان کمک کنیم و در غیر این صورت ما باید هر روز شاهد مرگ و میر عزیزانمان باشیم و آینده خوبی برای این روند در شهرستان متصور نیست.

واکسن در کنترل بیماری موثر است

فرزادی پور اظهار داشت: انجام واکسیناسیون در کنترل ویروس کرونا بسیار مهم است و تاکنون در این شهرستان بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن در مرحله اول و بیش از چهار هزار دوز نیز در مرحله دوم تزریق شده است.

او افزود: با توجه به آمادگی کامل بهداشت و درمان سرپل ذهاب و ایجاد ایستگاه های واکسیناسیون در نقاط مختلف شهرستان انتظار داریم که مردم با استقبال بیشتری برای دریافت واکسن خود اقدام نموده و خود را دربرابر این ویروس ایمن سازند.

وی ادامه داد: سرپل ذهاب جزو اولین شهرستان هایی است که بستر دریافت واکسن و تزریق آن را به سرعت فراهم کرد و برابر جدول زمانبندی براساس سن مردم آمادگی تزریق واکسن به افراد مراجعه کننده را دارد و کمبود واکسنی تا این لحظه در شهرستان نبوده است.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: اگر فردی باتوجه به شرایط سنی خود هنوز واکسن را دریافت کرده به دلیل عدم مراجعه خود فرد بوده است از این رو استقبال خود مردم در واکسیناسیون بسیار مهم و ضروری است که خواهشمندیم مردم هرچ سریع تر برای ایمن سازی خود اقدام نمایند.  

وی  در ادامه با تاکید بر لزوم اعمال محدودیت در برگزاری مراسمات تجمعی در شهرستان گفت: اعمال محدودیت ها شرط لازم برای کنترل بیماری است اما شرط کافی نیست و همراهی و مشارکت مردم در این راه بسیار مهم و ضروری است و اعمال محدودیت ها فقط با مشارکت و همراهی مردم می تواند مثمر ثمر باشد.  

فرماندار سرپل ذهاب تاکید کرد: برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسمات تجمعی به خصوص مراسمات ترحیم محدودیت ها با اجرای نظارت اعمال شده ولی بسیاری از مردم با وجود انجام جلسات مختلف با مداحان، متنفذین، بزرگان و خانواده های داغدار برای رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام مراسمات با کمترین نفرات، توجهی به این محدودیتها ندارند و باعث تهدید سلامت خود و سایرین می شوند.  

فرزادی پور با تاکید بر برگزاری مجالس عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی افزود : همه ما مسلمان و به ارزشهای دینی پایبند بوده و ایام محرم را فرصت مهمی برای خودسازی و تزکیه نفس می دانیم ولی نه اباعبدالله الحسین(ع) و نه مراجع دینی راضی به برگزاری مراسمات عزاداری محرم و به خطر انداختن سلامت مردم نیستند ولذا مجالس عزاداری اگر منجر به تهدید سلامت مردم و شیوع بیماری کرونا شود هیچگونه ضرورتی ندارد.

 سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha