ممنوعیت تردد در مبادی ورودی مشهد از عصر یکشنبه اعمال می‌شود

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد اعلام کرد: با تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان در هماهنگی با ستاد کرونای استان خراسان رضوی، از عصر امروز -یکشنبه- ۲۴ مرداد ماه تا روز شنبه ۳۰ مردادماه ورود و خروج خودروها به/ از مشهد با اعمال ممنوعیت و محدودیت همراه خواهد بود.

سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس خروج خودروهای دارای پلاک بومی از مشهد و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به این شهر ممنوع خواهد بود و این محدودیت ها با استقرار نیروهای انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان از عصر امروز به اجرا گذاشته می شود.

وی گفت: نیروهای انتظامی در مبادی ورودی و خروجی مشهد مستقر خواهند شد و از ترددهای غیرمجاز ممانعت خواهند کرد که البته این محدودیت ها شامل ورود خودروهای با پلاک بومی به مشهد و خروج خودروهای با پلاک غیربومی از این شهرستان نمی شود.

فرماندار مشهد با تشکر از همکاری مردم شهرستان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزهای اخیر، خاطر نشان کرد: هدف اصلی از اعمال محدودیت های یاد شده، جلوگیری از همه گیری ویروس منحوس کرونا در مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی است تا در نهایت سلامت مردم در برابر این ویروس مهلک تامین شود.

هاشمی با قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر درمانی مشهد افزود: اعمال محدودیت های تردد در مبادی ورودی و خروجی کلانشهر مشهد علاوه بر اینکه موجب قطع موثر زنجیره شیوع ویروس کرونا در این شهر خواهد شد، کمک شایان توجهی به کادر زحمت کش درمان می کند تا این عزیزان نیز بتوانند به بهترین نحو با همکاری مردم از گسترش و شیوع کرونا در مشهد جلوگیری کرده و به همشهریان نیازمند، خدمات شایسته بهداشتی و درمانی ارائه کنند.

شهرستان مشهد بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از سه میلیون نفر از این تعداد در کلانشهر مشهد و مناطق حاشیه نشین آن سکونت دارند.

آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالش های پیش روی استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۸ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان  ۴۶۶ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۲۹ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. 
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون  چهار میلیون و ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. 
"پاندمی کرونا" در سطح جهان  ۲۰۷ میلیون و ۹۸ هزار و ۶۲۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر را گرفته است.
۱۸۵ میلیون و ۶۹۵  هزار و ۷۴۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۳۷ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۳۷ هزار و ۱۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha