فعالیت ۳۴ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی

تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی از فعالیت ۳۴ شرکت دانش بنیان در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، اصغر امانی روز یکشنبه درچهاردهمین رویداد مجازی یکشنبه های صادراتی صندوق نوآوری وشکوفایی با موضوع  نشست تجاری ایران – اوراسیا که با حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان برگزار شد، افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای "روسیه"، "قزاقستان"، "بلاروس"، "قرقیزستان" و "ارمنستان" بیش از ۲.۷ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی دارد و تجارت خارجی آن با کشورهای خارج از این اتحادیه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه اوراسیا یکی از هفت منطقه مهم و استراتژیک جهان از دیدگاه مجمع جهانی اقتصاد است، از سویی منطقه آزاد انزلی واقع در استان گیلان به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت استراتژیکی بوده و از دیر باز به عنوان کانون برقراری مناسبات ژئوپولتیک قفقاز و اروپا شناخته شده به نحوی که بندر انزلی به عنوان دروازه اروپا لقب گرفته است.

رییس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی گفت: در حال حاضر  ۳۴ شرکت دانش بنیان در این منطقه مستقر هستند، برخی از این شرکت‌ها یا با همکاری شرکت‌های خارجی یا با سرمایه گذاری داخلی فعال شدند و محصولاتی را عرضه کرده‌اند.

امانی ادامه داد: به منظور حمایت از این شرکت‌ها و تقویت کریدور صادراتی این منطقه، تفاهم نامه‌ای با صندوق پژوهش و فناوری گیلان به امضا رسیده است.

وی به استقرار دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گمرک بندر انزلی اشاره کرد و اظهارداشت : ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی بازار اوراسیا به کشور روسیه تعلق دارد و اگر بتوانیم در بازار روسیه موفق وارد شویم، حفظ بازار سایر کشورهای منطقه آسان‌تر خواهد بود.

رییس هیات مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی درمورد تنظیم توافق نامه‌های همکاری با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس در آستاراخان روسیه و منطقه ویژه اقتصادی بندر اوکتائو در قزاقستان، گفت: بندر آستاراخان روسیه مهم ترین دروازه ورودی به روسیه از شمال دریای کاسپین و قلب منطقه قفقاز و اوراسیا و مناطق مسلمان نشین روسیه است و بر این اساس "سرای تجاری ایرانیان" در این منطقه در زیر بنای هزار مترمربع و فضای نمایشگاهی حدود ۷۰۰ متر مربع راه اندازی شد.

امانی افزود: سرای تجاری ایرانیان دارای اعتبار بین المللی در روسیه و منطقه قفقاز به عنوان نمادی از توانمندی‌های اقتصادی ایران است.

وی تصریح کرد: امکان استقرار نمایندگان شرکت‌های صادر کننده‌ای که تمایل به حضور فیزیکی در آستاراخان را دارند، در دفاتر اداری این منطقه فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، این دوره از رویداد یکشنبه های صادراتی در حوزه های دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، گردشگری، سلامت ، نفتا و گاز و پتروشیمی، حوزه ماشین آلات و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

همچنین در این نشست وبینارهای آموزشی و جلسات آنلاین تجاری و جلسات B۲B میان شرکت های دانش بنیان ایرانی با تجار اتحادیه اوراسیا، مذاکره با صادرکنندگان محصولات و همکاری در بازار اوراسیا، برگزاری جلسات اختصاصی و نشست های تجاری با تجار این اتحادیه برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha