شفافیت وصادق بودن دولتمردان با مردم اصل مهم ایجاد دولت مردمی است

ساری - ایرنا - استاد دانشگاه پیام نور مازندران از شفافیت و صادق بودن دولتمردان با مردم به عنوان اصل مهمی در ایجاد دولت مردمی مورد نظر آقای رییسی نام برد و گفت : هر موضوع تهی از شفافیت می تواند باعث شکاف میان مردم و دولت و کمرنگ شدن اعتماد بشود. 

حسین برزگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعلام فهرست اسامی وزرای پیشنهادی رییس دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی افزود: میانگین سنی وزرای این دولت جوان می باشد که در عین  حال عالم ، تخصص و تجربه لازم در حیطه کاری خود دارند.

وی ادامه داد: حجت اسلام والمسلمین رییسی  اعضای کابینه اش را با رویکرد و نگاه دولت  به احیای ارزشها و تشکیل دولت قوی و مردمی اعلام کرده است .

وی ادامه داد : هر چند مطالب در خصوص تشکیل و بکارگیری نیروهای فراجناحی در معرفی وزرای پیشنهادی رییس جمهوری دیده نمی شود و از نظر طیف سیاسی این افراد وابسته به اصولگرایان می باشند اما خارج از مساله سیاسی و طیف بندی های جناحی افرادی که معرفی شده اند گزینه های خوبی می باشند .

این استاد دانشگاه مازندران گفت : میانگین سنی حدود ۵۰ ساله وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم نشان می دهد که آقای رییسی بر استفاده بر جوانان در عرصه مدیریت اعتقاد دارد و به آن پایبند می باشد .

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که رییس جمهوری تنها به ملاک جوانگرایی توجه نداشته است و سعی کرده علاوه بر این به تجربه ، تخصص و علم این افراد نیز توجه داشته باشد.

به گفته برزگر در عین این مسائل اراده برای انجام کار را می توان در کارنامه وزرای پیشنهادی در عرصه هایی که فعالیت داشته اند دید که در این برهه زمانی و شرایط خاص کشور که با مشکلات مواجه است این ویژگی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد که رییس جمهور از آن غافل نبود.

وی افزود : با برنامه بودن وزرای پیشنهادی و عمل مطابق برنامه های خود و برنامه های بالادستی و چشم انداز می تواند کشور را از وضعیتی که در آن قرار دارد ،رهایی بدهد . 

برزگر اضافه کرد : البته در این برنامه ها می بایست ضمن توجه به ظرفیت ها و داشته های موجود اولویت ها مشخص بشود تا برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد براساس آنها و با توجه به نیاز کشور اجرایی بشود . 

وی همچنین از شفافیت و صادق بودن دولتمردان با مردم به عنوان اصل مهمی در ایجاد دولت مردمی مورد نظر آقای رییسی نام برد و گفت : هر موضوع تهی از شفافیت می تواند باعث شکاف میان مردم و دولت و کمرنگ شدن اعتماد بشود . 

این استاد دانشگاه مازندران به وزیر پیشنهادی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اشاره و تصریح کرد : آقای زلفی گل چهره علمی شناخته شده میان دانشگاهیان می باشد که علاوه بر فعالیت های علمی در زمینه مدیریتی نیز سوابقی در وزارتخانه داشته است .

وی گفت : زلفی گل از چهره های میانه رو و علمی به شمار می رود که بدلیل جایگاه وزارت علوم در زمینه تولید دانش و علم می تواند در انتصاب های فارغ از جناح بندی های سیاسی و مراکز قدرت این بخش را ارتقا ببخشد .

برزگر افزود : زلفی گل با توجه به سابقه علمی که دارند از نیروهای قابل اعتماد در مجموعه دانشگاهها به شمار می رود .

آیت الله سید ابراهیم رییسی کمتر از یک هفته بعد از برگزاری تحلیف، ۲۰ مرداد فهرست اسامی وزیران پیشنهادی را در نامه رسمی به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی پس از بررسی سوابق و توانمندی وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی ، جلسه رای اعتماد را روز گذشته شروع کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha