۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84439012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورودی‌ها در هر ۶ نقطه مازندران با نیوجرسی مسدود است

ساری- ایرنا- سرپرست پلیس راه مازندران هر گونه اظهارات و فیلم هادر فضای مجازی مبنی بر باز بودن ورودی های استان را تکذیب کرد و گفت : پلیس به همراه نیروهای انتظامی و امنیتی ، هلال احمر و راهداری و حمل و نقل جاده ای با نیوجرسی هر۶ نقطه ورودی را از ساعت ۱۲ظهر روز گذشته مسدود کرده و نیروها مستقر هستند.

سرهنگ هادی عبادی روز دوشنبه که  درمحل پلور واقع در جاده هراز حضور دارد ،در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا ، ضمن ابراز تاسف از کسانی که چنین فضای کذبی را در شرایط بسیار حساس کرونایی استان ایجاد می کنند، توضیح داد: نیروهای انتظامی با همه مشکلات و در شرایط بسیار سخت  از ظهر روز گذشته مانع ورود همه خودروها با پلاک غیر بومی و حتی پلاک های بومی به استان شده است.

وی افزود : گشت‌های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر و ورودی گلستان به گلوگاه در شرق استان مستقر هستند و به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

وی با بیان این که از ساعت ۱۲ روز گذشته تا پنج صبح  امروز ۴هزارو ۳۸ دستگاه از خودروهای پلاک غیر بومی در محل ورودی به استان بازگشت   شدند و یکهزارو ۸۷۰ دستگاه نیز با جریمه یک میلیون تومانی اعمال قانون شدند، ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور شخص استاندار و فرماندهی نیروی انتظامی استان ، از ورود همه  خودرو های پلاک غیر بومی جلوگیری شده است و این کار تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی در عین حال ورود شمار زیادی از خودروهای پلاک غیر بومی پیش از ظهر روز گذشته به استان مازندران را تایید کرد و گفت: از ظهر گذشته به جزء خودروهای حامل سوخت ، مواد غذایی و آمبولانس ، اجاز ورود هیچ خودروی دیگری به استان داده ندادیم و با قدرت ایستادگی می کنیم.

سرپرست پلیس راه مازندران به مسدود شدن مقطعی جاده کندوان در کیلومتر ۹ و ۱۰ جاده مرزن‌آباد در محدوده ورودی به روستای طویر از توابع شهرستان چالوس در سه روز در هفته  تا ۲۰ شهریور نیز اشاره کرد و گفت: در ساعات تردد در این محور نیز طبق مقررات ممنوعیت تا ۳۰ مرداد اجرایی می شود.

ستاد ملی مقابله کرونا به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا دلتا از امروز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰  ماه مرداد به مدت ۶ روز  تعطیل رسمی اعلام کرد و همه اصناف ، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری باید بسته باشند.

بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه مازندران نیز همچنان در روند افزایشی قرار دارد و تا منتهی به ظهر روز گذشته به ۴۳۴ نفر رسیده است. آمار مجموع بستری‌شدگان نیز سه هزار و ۷۲۲ نفر است. 

طبق آماررسمی از ابتدای امسال تا ظهر ۲۴ مرداد در بیمارستان‌های مازندران یک‌هزار و ۵۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین روزانه ۱۰.۳ مرگ در هر روز را برای مازندران نشان می‌دهد.

این استان با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۵ روز به نظر می‌رسد که به قله رسیده و در حال مقاومت برای آغاز روند نزولی است. با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند که حتی در صورت آغاز روند نزولی مجموع بستری‌شدگان، آمار مرگ‌های کرونایی مازندران تا چند روز پس از نزولی شدن مجموع بستری‌شدگان نیز بالا خواهد بود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha