نشریه صهیونیستی: اوضاع در کرانه باختری همچون انبار باروت است

تهران – ایرنا - روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی تازه به بررسی تحولات و حوادث اخیر در کرانه باختری پرداخت و نوشت که اوضاع این منطقه همچون انبار باروتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه عبری زبان جروزالم پست در این گزارش آورده است که کرانه باختری همچون انبار باروت است و در عمل هیچ آرامشی بر این منطقه و ساکنان آن حاکم نیست.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین با انتشار این گزارش به نقل از جروزالم پست نوشت که افزایش شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری طی سال جاری امری نگران کننده برای رژیم صهیونیستی بوده است.
بر اساس این گزارش، حوادث و رخدادهای کرانه باختری شامل تنش و درگیری‌ها میان فلسطینیان و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست از یک طرف و درگیری‌های فلسطینی ها با سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان از طرف دیگر است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تشکیلات خودگردان از وضعیت کنونی حاکم بر کرانه باختری نگران است و می‌داند هرگونه بحران و تنش با رژیم صهیونیستی ممکن است کار را به جایی برساند که حماس قدرت را در کرانه باختری به دست گیرد.
یک منبع امنیتی اسرائیلی در گفت و گو با این روزنامه تاکید کرد که بیشترین خشونت و درگیری‌ها در شهر «جنین» مشاهده می‌شود و اردوگاه جنین تنها منطقه‌ای است که با هر بار ورود نظامیان صهیونیست، درگیری‌های مسلحانه شدید رخ می‌دهد.
این روزنامه معتقد است که تشکیلات خودگردان به طور کلی در کرانه باختری و به شکل ویژه در جنین تضعیف شده و همین مساله موجب خواهد شد که همانند روز گذشته مبارزان حماس و جهاد اسلامی وارد درگیری مسلحانه با نظامیان اسرائیلی شوند.
منبع امنیتی یاد شده اظهار کرد که پس از نبرد شمشیر قدس، مبارزان فلسطینی در کرانه باختری با اعتماد بیشتری با نظامیان اسرائیلی مقابله می‌کنند.
روزنامه جروزالم پست به نقل از یک سرهنگ بازنشسته صهیونیست نوشت کرد که اسرائیل به ویژه پس از شهادت ۴ جوان فلسطینی در جنین، باید خود را برای هر سناریویی در روزهای آینده آماده کند.
این سرهنگ صهیونیست گفته است که در جریان انتفاضه چاقو نیز دقیقا همچین وضعیتی حاکم بود و ممکن است این هفته شاهد حملات و عملیات‌های ضداسرائیلی در کرانه باختری باشیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه در یورش به اردوگاه جنین ۴ جوان فلسطینی را با شلیک گلوله به شهادت رساندند.

منابع پزشکی فلسطین سحرگاه دوشنبه در پی این حادثه اعلام کردند که دو جوان به نام های «صالح احمد العمار» ۱۹ ساله و «رائد زیاد عبداللطیف ابویوسف» ۲۱ ساله و دو نفر دیگر در حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین شهید شدند.

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی از شهادت ۵ فلسطینی خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از نیروی مرزبانی این رژیم گفت که ارتش، اجساد این دو فلسطینی را در اختیار دارد و نیز شخصی که این رژیم با هدف دستگیری او به اردوگاه جنین هجوم برده است، بازداشت شد.

فلسطینیان برای بزرگداشت و احترام به ارواح این شهدا اعتصاب عمومی اعلام کردند.

در همین پیوند، حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه در بیانیه ای شهادت ۴ فلسطینی در درگیری‌های اردوگاه و شهر «جنین» با صهیونیست ها را به ملت فلسطین تسلیت گفت.

بیانیه حزب الله آورده است که به ملت مجاهد و گروه های فلسطینی به سبب شهادت چهار تن از جوانان فلسطین که در درگیری های جنین با نظامیان صهیونیستی شهید شدند، تسلیت می گوید و از پاسخ قهرمانانه مجاهدان فلسطینی به نیروهای اشغالگر قدردانی می کند.

حزب الله در این بیانیه تاکید کرده است: راه مقاومت که به ایثارگری و خون شهدا مزین شده است به پیروزی نهایی و آزادی کامل مردم فلسطین منتهی می شود.

سرزمین‌های اشغالی فلسطینی در هفته‌های اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است که طی آن چندین جوان فلسطین به شهادت رسیدند.

در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی‌ها و درگیری‌های بسیاری رخ داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که  از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۵۹ فلسطینی در خشونت ها علیه عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی فلسطین کشته شدند.

همچنین در هفته های اخیر فلسطینیان ساکن کرانه باختری ۶۳ بار با نیروهای نظامی و امنیتی اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha