۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84441590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 همراهی اصناف و کسبه‌ مازندران با تعطیلات کرونایی مطلوب است

ساری- ایرنا- مدیرکل صنعت،معدن و تجارت مازندران ازهمه مردم به ویژه اصناف،کسبه‌ وحتی خرده فروشی‌ها که همراهی بسیار خوبی را در رعایت مقررات محدودیت های کرونایی در تعطیلات ۶ روزه دارند،قدردانی کرد و گفت:طبق گزارش‌های میدانی بازرسان، بیش از ۹۵درصد مشاغل غیرضروری و خارج از سطح یک اقدام به تعطیلی کردند.

به گزارش ایرنا، ستاد ملی مقابله کرونا به منظور کمک به کنترل بیماری کووید ۱۹ ،تعطیلی ۶ روزه همه اصناف ، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری را از روز دوشنبه ۲۵ تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه را عملیاتی کرده است.

حسینقلی قوانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا فعالیت تمامی مشاغل به جز مشاغل سطح یک که با تامین نیازمندی های اصلی مردم سر و کار دارد مانند داردوخانه ها ، نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی ممنوع شده است که خوشبختانه اصناف ، اتحادیه ها و روئسای اتاق بازرگانی استان همراهی بسیار خوبی را در رعایت این مقررات دارند.

وی بیان داشت : شمار اندکی از کسبه ها نیز که به مقررات تعطیلی مشاغل غیر سطح یک توجه نداشته اند ،با تذکر ساده بازرسان همراهی کرده و نسبت به بستن مغازه ها اقدام کردند. 

قوانلو بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در همه صنوف به صورت جدی تاکید کرد و بیان داشت: انتظار داریم شهروندان نیز نسبت به یکدیگر تذکرات لازم را در رعایت این مقولات داشته باشند.

گزارش های خبرنگاران ایرنا به عنوان نمایندگان افکار عمومی در رصد از اجرای محدودیت های کرونایی نشان می دهد که تقریبا همه مشاغل غیر سطح یک اقدام به تعطیلی کسب و کارهایشان کرده اند و از طرفی بازرسان مراکز بهداشت ، سازمان صنعت و معدن و دیگر دستگاه های نظارتی نیز همواره گشت های نظارتی را انجام می دهند.

پیگیری خبرنگار ایرنا در اجرای این محدودیت در مرکز شهر ساری یعنی در خیابان های جمهوری ، قارن و انقلاب اسلامی منتهی به میدان ساعت نیز نشان می دهد که علاوه بر حضور بازرسان به ویژه نیروی اماکن عمومی انتظامی ،بیشتر مغازه ها و فروشگاه های غیر سطح یک بسته  است و خیابان ها کاملا خلوت اند.

حضور غیر بومیان عامل کمبود مرغ در مازندران است

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان این که بر اساس برنامه سازمان جهاد کشاورزی روزانه  تا ۲۵۰ تن مرغ گرم متناسب با نیار جمعیت بومی استان توزیع می شود، گفت: بررسی ها نشان می دهد که به دلیل حضور بیش از حد مسافران و غیر بومیان دارای مسکن دوم که پیش از ممنوعیت تردد وارد استان شده اند سبب شد تا شاهد کمبود مرغ در استان باشیم.

قوانلو با توضیح این نکته که قیمت بالیا گوشت قرمز مصرف گوشت سفید مرغ را افزایش داده است، در عین حال بیان داشت: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار مرغ  منجمد نیز برای جبران کمبود ها به صورت روزانه توزیع می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمبود و یا مشکلی در توزیع انواع روغن در استان وجود ندارد و تمهیدات لازم برای پخت نان در تعطیلات ۶ روزه کرونایی در استان صورت گرفته است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha