امام جمعه دامغان: عزاداران حسینی شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند

سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: برپایی عزاداری حسینی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شعور حسینی را در کنار شور حسینی به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا، با بیان اینکه شور حسینی جدای از شعور حسینی معنا ندارد، افزود: شرکت منسجم، منظم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری، خود یک شور حسینی است که شعور حسینی را نیز نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: انسان‌هایی که عزاداری امسال را همراه با شور حسینی نمی‌بینند بدون شک مفهوم شعور حسینی را خوب برداشت نکرده‌اند. 

رستمیان ماه محرم را سرمایه‌ای برای امت اسلامی و شیعیان اباعبدالله دانست و تصریح کرد: همانگونه که در امور مادی، سرمایه خود را به بهترین وجه استفاده می‌کنیم و مانع ضرر خود می‌شویم، فرصت زمانی محرم نیز سرمایه ای است که باید خوب از آن استفاده کرد. 

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که عشق و علاقه امام حسین (ع) و یاران باوفایش را در دل ما قرار داد و این زمینه فراهم شده است که در سایه محبت اهل بیت برای اعتلا و حفظ ارزش‌ها گام برداریم.

امام جمعه دامغان گفت: با شروع محرم، همدلی، وحدت عمومی و انسجام، با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به صورت متفاوت و با شکل دیگری در همه‌جای کشور شکل گرفته است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha