اتخاذ تصمیمات جدید برای تامین نیاز بیماران کرونایی در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- سخنگو و دبیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: برای رفع نیاز بیماران در نشست تخصصی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استان، تصمیمات جدیدی گرفته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محسن نجات روز جمعه با اشاره به نشست تخصصی این قرارگاه که با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست که با هدف تقویت و گسترش مراکز درمانی سرپایی تشکیل شد، تصمیماتی برای شبانه روزی شدن خدمات پنج مرکز خدمات سرپایی و همچنین افزایش ساعت کار سایر مراکز منتخب، اتخاذ شد.

وی افزود: هلال احمر استان چهار مرکز خدمات سرپایی برای بیماران در مشهد راه‌اندازی کرده و خدمات داروخانه‌های منتخب نیز به ۲۳ داروخانه افزایش پیدا کرده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی با قدردانی از هیاتهای عزاداری مشهد در دهه اول ماه محرم به منظور رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: در بازدیدی که دیروز به همراه رییس کمیته نظارت قرارگاه از هیاتهای عزاداری مناطق مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر رضوی صورت گرفت مشخص شد خوشبختانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح قابل قبولی رعایت می شود.

نجات عنوان کرد: همچنین به لحاظ نیازسنجی مراکز درمانی، دارویی و بیماران، از درمانگاه صحرایی و داروخانه هلال احمر به همراه داروخانه امام رضا (ع) بازدیدی صورت گرفت تا کمبودها و مطالبات آنان شناسایی شود.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

روزانه بیش از  ۸۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان خراسان رضوی بستری می شوند که ۷۰ درصد آنها در شهر مشهد تحت درمان قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha