۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 84443704
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده چابهار: ایرادهای جدی در چینش کابینه وارد است

تهران- ایرنا- نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت‌های بانوان در کابینه گفت: در کنار برخی از وزرای کارآمد و متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب، ایرادهای جدی در چینش کابینه وارد است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز  در مخالفت با کلیات برنامه و کابینه دولت سیزدهم خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: رای دشمن‌شکن مردم به شما رای به احیای ارزش های ناب انقلاب اسلامی بود از شما ممنونیم که برخلاف سلف خویش همان روز اول کار در میان مردم حضور یافتید اما در کنار ویژگی‌های ممتاز شخصیتی شما نقص های جدی بر برنامه کاریتان وارد است.

نماینده مردم چابهار خاطر نشان کرد: از موارد استراتژیک مانند کنترل تورم تثبیت ارزش پول ملی، اشتغال جوانان، محیط‌زیست و مهمتر از همه نحوه تامین واکسن خیلی گذرا  عبور کردید که باید توضیحات کافی در این موارد داده شود .

عضو کمیسیون کشاورزی در مورد گزینه‌های پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: در کنار برخی از وزرای کارآمد و متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب،‌ ایرادهای جدی در چینش وارد است. آنچه تاسف بار است عدم استفاده از ظرفیت‌های  بی‌بدیل بانوان در کابینه حضرتعالی است. نمی‌توان شعار شایسته سالاری داد و چشم را بر این ظرفیت بی‌بدیل بست.

وی با اشاره به انتخاب فرمانده نیروی ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب طی حکمی یکی از فرزندان ولایی و اهل سنت را به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش منصوب کردند،  از دولت آقای رئیسی انتظار داشتیم به ظرفیت جوانان انقلابی اهل سنت توجه شود.

سعیدی افزود: موضوع کرونا به تعبیر حضرت آقا اولویت اصلی کشور است و برخی اظهارات مسئولین وزارت بهداشت نمک بر زخم بی پایان مردم است. در تولید واکسن به وعده‌ها عمل نشد؛ به برادرمان ‌آقای مخبر هم عرض کردم اگر مشکلی هست و کارشکنی وجود دارد صادقانه به مردم بگویید.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: با این ساختار نظام فاسد بانک‌ها چه می‌کنید؟ فساد از هیچ دولتی پذیرفته نیست و به طریق اولی در دولت شما هم پذیرفته نیست.

سعیدی  با اشاره به حفاظت برخی شخصیت‌ها گفت: این حجم از محافظ چرا؟ از چه چیزی حفاظت می‌کنید؟ مثل رئیس‌جمهوری نباشید که دوسال از ولنجک خارج نشد. من در مالزی دیدم شخص اول مملکت بدون محافظ در میان مردم حاضر می‌شد.  

سعیدی خطاب به رییس جمهوری گفت: در مقابل بدعهدی دوستان ما، روسیه و چین در تامین واکسن کرونا چه می‌کنید؟ حضرت روح الله فرمود چین و شوروی مانند آمریکا از خون ملت ایران تغذیه می‌کنند. در برابر اقدام سفیر روسیه رئیس مجلس واکنش نشان دادند شما هم باید واکنش نشان دهید. طبل رسوایی غرب در افغانستان بر زمین افتاد اما از دامن غرب به دامن شرق پناه بردن مثل پناه بردن از عقرب به مار است.  

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رئیسی دولت شما دولت محرومین است و زیباترین تعریف را مولای متقیان فرمودند که عدالت یعنی هرچیزی را در جای خودش قرار دادن. اگر در مناطقی از کشور بیمارستان تامین اجتماعی داشته باشیم اما بیمار کنارکی باید برای رسیدن به اولین بیمارستان تامین اجتماعی ۸۰۰ کیلومتر راه برود.  

سعیدی گفت: دیدن صف‌های طویل دختران سرزمین من برای آوردن آب، هر وجدان بیداری را آزار می‌دهد. رویا را از مردم سرزمین من گرفتند.امروز اگر از هر ۱۰ نفر دختر و پسر استان من بپرسید آرزوی شما چیست، ۹ نفر به شما جواب نخواهند داد. این بار مردمان نقاط محروم دولت انقلابی را انتخاب کردند که ان‌شاالله این امید را ناامید نکنید.

وی خاطرنشان کرد: مام میهن همواره از جانب اجنبی مورد تهاجم قرار گرفته است و تنها یک نقطه از کشور مقابل اجنبی مقابله کرده که سیستان و بلوچستان بوده؛ این مرزنشینان را دریابید. از شما انتظار داشتیم از ظرفیت نیکزادها، قاضی‌زاده هاشمی‌ها، طیب‌نیاها، محمدها و بذرپاش‌ها استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha