تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان‌غربی به ۱۰۶ مورد رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با صدور مجوز فعالیت یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ارومیه تعداد این دفاتر در کل استان به ۱۰۶مورد رسید.

جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با افتتاح هر دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری به طور متوسط برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان مربوط به ارومیه است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در سطح شهرستان ارومیه  ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال هستند.

وی بیان کرد: برای توسعه و رونق گردشگری در سطح استان نیاز است که تعداد این دفاتر در شهرستان‌ها نیز متناسب با جمعیت و ظرفیت‌های آنها افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به آسیب اقتصادی شیوه ویروس کرونا به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات حمایتی به این دفاتر ارایه شده است.

جباری گفت: در سالهای اخیر توسعه واحدهای بوم‌گردی روستایی جزو برنامه ها بوده تا گردشگری روستایی در این استان توسعه یابد.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم با تسهیل روند اخذ مجوز برای واحد های بوم گردی به رونق گردشگری در این مناطق کمک شود.

وی اضافه کرد: تبدیل فضاهای مناسب موجود در مناطق روستایی به عنوان واحدهای اقامتی و بوم‌گردی از موضوعاتی است که در این راستا جلسات مستمری با مسوولان برگزار شده‌ است.

جباری به پراکندگی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد واحدهای بوم‌گردی به ترتیب در تکاب، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، خوی، ماکو و ارومیه است.

وی اضافه کرد: ۲۹ واحد بوم‌گردی فعال در استان وجود دارد که توسعه آنها با صدور مجوزهایی در سال گذشته و امسال در دست اقدام است و ۲ مورد نیز در حال اضافه شدن به این واحد هاست.

آذربایجان غربی از استان های گردشگرپذیر کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha