۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84446050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان شمالی زیر ۴۰ درصد است

بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی زیر ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد افراد جامعه نگرانی لازم را برای حفظ سلامتی خود و دیگران ندارند.

دکتر سید احمد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از تعداد ۹۰۰ نفر گذشته است و بیشتر این بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیازمند اکسیژن هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان های استان مملو از بیماران مبتلا به کرونای بدحال است و باید به تمامی این افراد خدمت داده شود.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا همچنان صعودی است افزود: کرونا دلتا در بیشتر کشورها سیر صعودی دارد و هم اینک رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک و پرهیز از تردد و تجمع راه پیشگیری است.

هاشمی اظهار داشت: شیب صعودی تند افزایش تعداد بستری ها و فوتی ها در این استان نگران کننده است و تردد، تجمع، نزدن ماسک و نبود رعایت فاصله گذاری اجتماعی از اصلی ترین عوامل ابتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه سن فوت‌های بیماران کووید۱۹ در استان کاهش یافته است گفت: مرگ و میر ناشی از این بیماری در افراد زیر ۵۰ سال افزایش یافته است.

هاشمی اظهار داشت: همچنین نتیجه ۶۰ درصد تست های کرونا در این استان مثبت می شود.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه پیش در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی قرار دارد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۱۹۵ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha