نخستین راهبرد شوراهای امر به معروف اعتمادسازی است

تربت‌ حیدریه- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت‌ حیدریه گفت: نخستین برنامه راهبردی شوراهای امر به معروف ادارات و سازمان‌ها اعتمادسازی است و این دوایر با پاسخگویی مناسب قادر خواهند بود اعتماد را به مردم بازگردانند.

محمد بایزیدی، دوشنبه در نشستی خبری رسالت آمران به معروف را معطوف به سه حوزه عنوان کرد و افزود: این محورها دولت به دولت، مردم به دولت و مردم به مردم است و مهمترین آن نیز ابتدا به ساکن تذکر لسانی است.
وی تصریح کرد: تاکنون در ۵۵ اداره، سازمان و نهاد این شهرستان شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و قرار است در راستای وظایف درون سازمانی خود بر نحوه فعالیت‌، تکریم ارباب رجوع، عفاف و حجاب، پاسخ‌گویی مناسب به مطالبات و مشکلات مردم نیز نظارت کنند. 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت‌ حیدریه افزود: در این تعداد اداره تقریبا ۴۰۰ نفر در شوراها عضویت دارند و ۱۳۵ نفر نیز آموزش‌های لازم را دیده‌اند که ما روی توانمندی‌ آنان حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم.
بایزیدی، اولویت نخست فعالیت در شوراهای امر به معروف را حضور افراد آموزش دیده و دارای مدارک تحصیلی عنوان کرد و گفت: کسانی که آموزش های اولیه را دیده باشند به عنوان ضابطان توان فعالیت خواهند داشت.
وی افزود: نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب دومین وظیفه شوراهای امر به مغروف است که هر سازمان و اداره، بانک و یا صنف باید این موضوع را جدی بگیرند.
وی اظهار کرد: در ایام دهه نخست محرم رزمایش مشترکی بین آمران به معروف و بسیج برگزار شد و در آن علاوه بر توزیع سه هزار ماسک و بروشورهای سلامت در پنج محله شهر،  موضوعات امر به معروف در حوزه سلامت برای مردم تبیین شد.
بایزیدی بیان داشت: در حوزه تذکر لسانی نیز سه هزار تذکر لسانی در حوزه سلامت، عفاف و حجاب، مسایل فرهنگی از ابتدای امسال داده شده‌ است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha