۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84447061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۷۰۴بیمار کرونایی در بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد بستری شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: از ابتدای مرداد امسال تاکنون یکهزار و ۷۰۴ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد بستری شدند که از این تعداد یکهزار و ۴۱۷ نفر بهبود یافتند.

دکتر جلال جهان نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این ایام ۱۲۰ نفر از بیماران بد حال کووید ۱۹ به سایر مراکز درمانی اعزام شدند و ۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز فوت کردند که هم اینک ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت تخت های این بیمارستان تکمیل شده است.

وی  در ادامه با بیان اینکه در مجموع امسال ۱۵۰ هزار بیمار کرونایی و دیگر بیماران در بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد به صورت سرپایی و بستری از این مرکز درمانی خدمات گرفتند، گفت: هم اینک با توجه به شرایط ویروس کرونا تنها حدود ۱۰ درصد فضا برای بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.

جهان نیا اظهار داشت: بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد ۱۰۵ تخت اسمی دارد که هم اینک در شرایط کرونا برخی از فضای های دیگر نیز برای ویزیت و بستری در نظر گرفته شده است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه بیمه شدگان این سازمان بیمه گر در این ایام روزانه  یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ نفر برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می کنند، گفت: حدود ۸۰ درصد این مراجعه کنندگان نیز مبتلا به ویروس کرونا هستند.

وی همچنین با بیان اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراجعه به این بیمارستان از خدمات رایگان ویزیت و دارویی برخوردار خواهند شد گفت: پیش از دوران شیوع ویروس کرونا روزانه حدود ۸۰۰ تا یکهزار نفر به این بیمارستان مراجعه داشتند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هم اینک در این بیمارستان نیز تا حدودی مشکل اکسیژن داریم اما در سایر داروها از قبیل سرم و آمپول مشکلی وجود ندارد.

جهان نیا افزود: هم اینک ۹۰ درصد فضای درمانی بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد به بیماران کووید۱۹ اختصاص یافته است.

بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد دارای وسعتی در حدود ۸.۵ هکتار و با زیر بنای حدود ١٢ هزار متر مربع در قسمت جنوبی شهرستان بجنورد واقع شده است.

شیب تند و بی سابقه آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی این استان را هم اکنون در وضعیت بحرانی قرار داده است بطوریکه تمامی تخت‌های بیمارستان‌های مرجع بیماران کووید۱۹تکمیل شده است.

ضریب پوشش بیمه‌ای در این استان ۳۸ درصد است،  تعداد اعضای بیمه شده اصلی در استان ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر است، با احتساب افراد تبعی به ۲۹۳ هزار نفر می رسد، در مجموع ۲۰ هزار و ۲۱۲ نفر نیز هم اینک مستمربگیر اصلی این سازمان بیمه ای هستند.

خراسان شمالی در حالی دومین ماه تابستانی خود را سپری کرد که سایه سنگین مرگ بیماران کووید۱۹ با چاشنی دلتا بیش از ۲۳۰ خانواده دیگر را در این استان داغدار کرد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه پیش در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی قرار دارد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۳۰ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha