نماینده ولی فقیه در کردستان: ترور در هیچ مکتب و دینی قابل قبول نیست

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ترور یک عمل ناجوانمردانه است که در هیچ مکتب و دینی قابل قبول نیست و توسط علما و عقلا نیز محکوم شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی روز چهارشنبه در همایش اسوه های صبوری با محوریت شهدای ترور اظهار داشت: هر انسانی در وجود خود دارای چهار مورد شامل جان، مال، ناموس و آبرو است که قابل احترام بوده و کسی نمی‌تواند متعرض این چهار مورد در هیج انسانی شود.

وی افزود: ترور یا کشتن ناغافلانه و گرفتن جان در هیچ مکتب و دینی قابل نیست و یک عمل ناجوانمردانه است که در تمام دنیا محکوم شده اما این مساله در تمام دنیا از جمله کشور ما اتفاق افتاده و انسان‌های زیادی در این راه قربانی شده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون ترورهای زیادی در کشور اتفاق افتاده  است که شهیدان رجایی و باهنر جزو نخستین شهدای ترور ما به شمار می روند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۷ هزار شهید ترور دارد، اضافه کرد:  از این تعداد شهدای ترور حدود ۱۰ تا  ۱۲ هزار نفر توسط منافقان ترور شده و به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند.

شهدای ترور معظم ترین و والاترین شهدا هستند

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت: ترور واژه منفوری است در هیچ مکتبی جا ندارد و فقط از قلب قاسیان برمی آید کسانی که دارای هیچ نظم و قانونی نیستند.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه شهدای ترور معظم ‌ترین، والاترین  و مظلوم ترین شهدا هستند، گفت: مساله ای که امروز مشاهده می شود و مایه خوشحالی است این است که وجدان بشریت و مجامع بین المللی در حال بیدار شدن است که ریشه یابی کرده و جهانی عاری از رعب و ترس و ترور داشته باشیم.

وی یادآور شد: ترور اتحاد، وحدت، اخوت و برادری را از بین می برد لذا باید هوشیا باشیم که روزگار ترور و تروریسم بسرآمده و همه بشریت باید یکصدا این را فریاد زده و ترور و ترورسم از بین برود.

مظلومیت خانواده شهدا به گوش جهانیان برسد

نماینده ولی فقیه در کردستان: ترور در هیچ مکتب و دینی قابل قبول نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این همایش اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که به هر مناسبتی از شهدا، خانواده شهدا و مصیبت های زیادی که متحمل شده اند دفاع کنیم و بتوانیم دینی که شهدا به گردن ما دارند را ادا کنیم.

ابراهیم زارعی افزود: ترور در هر جا با هر مناسبت و هدفی  محکوم است و امروز اگرچه ترور جان افراد در دنیا کاهش یافته اما کشور ما یکی از کشورهایی است که بیشترین شهید ترور را دارد.

وی یادآور شد: ترور فقط جسمی نیست بلکه این روزها در دنیا گروههای زیادی به ترور شخصیت ها روی آورده اند که این هم یکی از بدترین نوع ترور است، نابود کردن افراد با تهمت های ناروا، به دور از جایگاه انسانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارد کردستان با بیان اینکه در استان بیش از ۳۰۰ شهید ترور داریم، اظهار داشت: ما باید صدا و مظلومیت خانواده شهدا را به همه دنیا برسانیم و به عنوان، مسوول، همنوع و هموطن و همشهری در کنار آنان باشیم.

روز ۲۱ اوت از سوی سازمان ملل به عنوان گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریست نامگذاری شده است و هر سال در این فاصله زمانی اجلاس و همایش اسوه های صبوری(گرامیداشت شهدای ترور)در یکی از استانها برگزار می شود که امسال سنندج مرکز استان کردستان به عنوان میزبان ششمین دوره این همایش انتخاب شد.

انجمن دفاع از قربانیان ترور در راستای بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور، با همکاری نهادها و تشکل‌های استان از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری کردستان، ششمین همایش اسوه های صبوری را مقارن با روز بین المللی یاد بود و احترام به قربانیان تروریسم(۲۱ آگوست) در سنندج و با حضور جمعی از مسوولان و خانواده شهدای ترور از جمله "منصوره کرمی" رییس هیات مدیره انجمن دفاع از قربانیان ترور برگزار کرد.

" سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی ویدیویی به این همایش اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در روز بین المللی یادبود و احترام قربانیان ترور بلکه در تمام روزها مصمم به ساختن جهانی عاری از خشونت است.

 در ادامه این همایش از تعدادی از خانواده های شهدای ترور استان کردستان تجلیل شد.

جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۷ هزار شهید ترور دارد که بیش از ۳۰۰ نفر از آنان مربوط به استان کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha