۲۶۰ محله تهران در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد

تهران- ایرنا- عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۲ هزار محله در معرض آسیب شناسایی شده اعلام کرد: ۲۶۰ محله کلانشهر تهران در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، علی آقامحمدی که عصر چهارشنبه در هفتاد و یکمین نشست طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با هدف برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده در محله شهید هرندی سخن می گفت افزود: محله شهید هرندی در منطقه ۱۲ تهران بیشترین آسیب های اجتماعی را دارد به همین منظور این محله در اولویت کاری است.

وی تاکید کرد: ۶۵ درصد اهالی محله هرندی اجاره نشین هستند که ۲۴۲ خانواده شناسایی شده اند تا برای آنان چاره اندیشی شود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر برای کلیه خانواده های شناسایی شده تحت پوشش خدمات پزشکی در نظر گرفته شده است که با اجرای طرح پزشک خانواده، خدمات پزشکی و درمانی این افراد در محلات تسهیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تنوع بسته های معیشتی اشاره کرد و گفت: تاکنون بسته های معیشتی اهدا شده به نیازمندان یک شکل و اقلام آن تکراری است اما در برخی خانواده ها که کودک در حال رشد دارند و یا کهن سال و بیمار هستند اقلام دیگری به غیر از روغن و برنج بدردشان می خورد که در این زمینه نیز اقداماتی در محله هرندی و سایر محلات  پر آسیب تهران و کشور باید صورت بگیرد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده این بسته های معیشتی در محلات کم برخوردار از جمله محله هرندی توزیع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون به هنگام شهروندان در محله هرندی نیز گفت: در هشت پهنه این اقدام موثر با همکاری شهرداران کوچه ها انجام شد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توسعه خانه های هلال، امداد، اوقاف در مناطق کم برخوردار نیز گفت: در شهر تهران این خانه ها راه اندازی شده و مشکلات تمامی محلات توسط شهرداران کوچه ها شناسایی و نسبت به رفع مشکلات اقدام می شود، به عنوان مثال اگر شهروندی مشکلی با شهرداری دارد بلافاصله این مشکل به نماینده شهرداری ارسال و نسبت به رفع آن اقدام می شود.

به گفته وی، اداره کل اوقاف و کمیته امداد اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و در کل کشور کمیته امداد قول داده بیش از ۳۰۰ خانه امداد در محلات کم برخودار کشور ایجاد کند.

آقا محمدی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل محلات کم برخوردار در زمینه بهداشت و درمان در این شرایط کرونایی است که در این زمینه پزشکان، مدیران دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت باید اقدامات اساسی و به هنگام انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha