۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84449922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب محلی در شرق مازندران هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران نسبت به جاری شدن روان‌آب، سیلاب محلی و نقطه‌ای در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات مناطق شرقی این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای سطح زرد ، پیش‌بینی کرد که با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، علاوه بر رگبار باران، وقوع رعد و برق و وزش باد، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، وقوع صاعقه و احتمال برق گرفتگی در طی این مدت دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه  به مردم و به ویژه مسافران خواسته شده است که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و صعود به کوهستان خودداری کنند و دامداران نیز از جابجایی احشام و گله برای چرای دام به علت احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع خودداری کنند. 

طبق آمار رسمی سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر بومی و یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر غیر بومی با حدود ۲ میلیون ۴۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین در استان مازندران زندگی می‌کنند که تقریبا همه آنان اکنون در مناطق ییلاقی و بالا دست ارتفاعات البرز مشغول چرای دام هستند. 

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران در روز جاری نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در برخی ساعات با رشد ابر، رگبار باران و وقوع  رعد و برق پراکنده همراه است و بیشینه دما نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۱ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

شرایط جوی استان در روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابر، احتمال رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده و وزش باد و  بیشینه دما نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۱ تا ۳۵ و در ارتفاعات نیز بین ۲۶ تا ۳۱  درجه سانتیگراد بالای صفر است.

هواشناسی مازندران، وضعیت هوای استان از روز شنبه تا چهارشنبه هفته آینده را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و بیشینه دما را نیز در این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۲ تا ۳۶ و در ارتفاعات نیز بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

دما هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز طی امروز به ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش داشته است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که ساری و کیاسر با ۳۵ با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha