داروسازان نقش اساسی در زنجیره درمان بیماران دارند

تهران- ایرنا- رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به این که داروسازان نقش اساسی در زنجیره درمان بیماران دارند، توجه به نظرات و ایده‌های داروسازان برای بهبود وضعیت درمان را خواستار شد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر وحیدی ضمن تبریک روز داروساز به تمامی داروسازان، دانشجویان، فعالان عرصه تولید، تامین و عرضه دارو اظهار امیدواری کرد که سیستم های اجرایی کشور بیش از پیش به داروسازان و تلاشگران این حوزه به عنوان تکمیل کنندگان حلقه درمان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشکده داروسازی دانشگاه اظهار کرد: پس از برنامه ریزی هایی که در سال ۱۳۶۶ در وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه رشته داروسازی انجام شد، مجوزهای تاسیس و توسعه دانشکده داروسازی در دستور کار قرار گرفت.

رییس دانشکده داروسازی مهمترین وجه تمایز دانشکده داروسازی دانشگاه را حضور اساتید ممتاز، نیروی انسانی کارآمد و باتجربه دانست و تاکید کرد: سنگ بنای دانشکده داروسازی با برنامه ریزی دقیق، جامع و کارآمد پایه ریزی شده، به این شکل که روند جذب اساتید، اعضای هیئت علمی، نیروی انسانی و دانشجویان این دانشکده با برنامه ریزی های منظم، بر اساس نیازها و به صورت سخت گیرانه انجام می شود.

وحیدی با بیان این که نحوه آموزش صحیح و اجرای سیاست های همتاپروری در دستور کار دانشکده داروسازی است توضیح داد: برترین اساتید در دانشکده داروسازی در حال ارایه خدمت هستند، تمامی این اساتید در تلاشند تا در راستای اهداف طرح همتا پروری الگوهای مناسبی برای پروش و تربیت دانشجویان به عنوان اساتید و مدیران آینده دانشگاه و کشور باشند.

رییس دانشکده داروسازی، همراهی و همدلی اعضای هیئت علمی در دانشکده داروسازی را یکی دیگر از نقاط قوت این دانشکده عنوان کرد و افزود: روح همکاری و همدلی اساتید باعث شده تا این دانشکده به عنوان دانشکده ای متمایز در تربیت و آموزش دانش آموختگان عمل کند.

این استاد دانشگاه با بیان این که دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افتخار راه اندازی اولین مرکز رشد دانشگاه را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است، تاکید کرد: دانشکده داروسازی اولین مرکز رشد را با عنوان مرکز رشد علوم دارویی راه اندازی کرد، این مرکز رشد بزرگترین مرکز رشد دانشگاه است که در آن شرکت های فناور متعددی در حال فعالیت هستند.

وحیدی از برنامه ریزی مدون برای ارتقا گروههای آموزشی دانشکده داروسازی خبر داد و افزود: به هیچ عنوان افزایش گروههای آموزشی مد نظر نیست بلکه افزایش رشته های اختصاصی ضمن شکل گیری دپارتمان های مختلف در داروسازی  هدف ماست.

فعالیت ۵۳ عضو هیات علمی در دانشکده داروسازی 

وی از فعالیت ۵۳ عضو هیات علمی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد و افزود: بیش از نیمی از این تعداد با عنوان استاد تمام در حال تربیت و آموزش به دانشجویان هستند. 

رییس دانشکده داروسازی با اشاره به مسایل و مشکلات پیچیده ای که پاندمی covid۱۹ برای حوزه درمان و بهداشت و ایجاد کرده، نقش حیاتی و موثر داروسازان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: به نظر می رسد در بحران کرونا، خدمات و جانفشانی داروسازان در ویترین درمان و بهداشت  به خوبی دیده نشد و شاید به میزان قابل توجهی هم مغفول ماند، اما باید به این موضوع توجه داشت که اساس و پایه درمان بیماران مبتلا به کرونا را دارو تشکیل می دهد، این داروسازان هستند که از مرحله تولید تا توزیع دارو شبانه روز برای تامین اقلام ضروری دارویی در تلاش هستند.

وی تلاش مجموعه کادر داروسازان از بخش صنعتی تولید و توزیع در داروخانه ها در پاندمی کرونا را اثربخش و ستودنی توصیف کرد و گفت: در این بحران جهانی و علیرغم تحریم ها سیستم دارویی کشور به طور منظم و مرتب در حال تولید و تامین داروهای ضروری برای درمان بیماران است.

دکتر وحیدی تاکید کرد: چرخه تولید و توزیع دارو در کشور با توجه به تمامی بحران ها در حال فعالیت است.

رییس دانشکده داروسازی با بیان این که داروسازان از آغاز پاندمی کرونا تا به امروز چه به لحاظ تامین اقلام حفاظتی همانند الکل و موادضدعفونی کنند و چه به لحاظ تامین دارو نقش پررنگی در راستای کمک به ارتقا سلامت جامعه ایفا کردند ادامه داد: به طور مثال دارویی همانند فاویپیراویر که در درمان مبتلایان به کرونا بسیار موثر است، توسط محققان، اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه در سریع ترین زمان ممکن فرموله و به عنوان یک فرآورده دارویی وارد فهرست دارویی کشور شد.

وحیدی اظهار امیدواری کرد که سیستم های اجرایی کشور بیش از پیش به داروسازان و تلاشگران این حوزه توجه داشته باشد.

وی با بیان این که داروسازان نقشه اساسی در حلقه درمان بیماران دارند، توجه به نظرات و ایده های داروسازان برای بهبود وضعیت درمان از سوی سیاست گذاران را مورد تاکید قرار داد.

رییس دانشکده داروسازی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت حوزه داروسازی کشور ادامه داد: این عزیزان برای خدمت رسانی به مردم و کاهش بیماری کرونا همپای پزشکان و پرستاران جانفشانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha