غیبت سه عضو شورای شهر کرمانشاه جلسه چهارم را هم از رسمیت انداخت

کرمانشاه - ایرنا - نشست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای انتخاب هیات رییسه این شورا، به علت غیبت سه تن از اعضا برای چهارمین بار جلسه را از رسمیت انداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که روز شنبه با حضور «فضل الله رنجبر» فرماندار کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد، به علت حضور نیافتن سید «میثم موسوی اجاق»، سید «احسان احسانی» و «هاشم درویشی» نشست شورا رسمیت پیدا نکرد.

از ۹ نفر اعضایی که قرار بود که در این جلسه حضور داشته باشند، آقایان سالار احمدزاده، کامبیز غلامی، رسول آزادی، احسان حیدریان، پوریا فخری و کامران ملکی حضور داشتند.

غایبین شورای شهر کرمانشاه بر این اعتقادند که تکلیف ۲ عضو شورای شهر کرمانشاه که آرا آنها از سوی هیات مرکزی نظارت باطل اعلام شده باید مشخص شود تا جلسات شورا با حضور همه اعضا برگزار شود.

فرمانداری موظف است نشست شورا را با ۹ عضو برگزار کند

فرماندار کرمانشاه در این نشست گفت: بنا به تصمیم هیات مرکزی نظارت، ۲ نفر از اعضا از شورا خارج شدند و فرماندار موظف است با ۹ نفر از اعضای فعلی هیات رییسه را به خاطر خدمت به مردم تشکیل دهد.

«فضل الله رنجبر» افزود: من در دوره های مختلف با شوراها کار کردم و با الفبای قانون آن آشنایی کامل دارم. در قانون رسمیت جلسه شورا با دو سوم است یعنی با حضور هشت نفر می توانیم هیات رییسه را تشکیل دهیم.

وی اظهار داشت: امروز احترام به قانون یعنی احترام به مردم و خون شهدا. در همین راستا ما تمامی اعضای شورای شهر را به این جلسه دعوت کردیم و با حضور هشت نفر می توانستیم هیات رییسه را تشکیل و سرپرست شهرداری را انتخام کنیم اما به دلیل حضور نیافتن سه نفر از اعضا جلسه رسمیتی ندارد.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: کرمانشاه فاقد شهردار است و سرپرست ندارد. یک روز هم شهردار نداشته باشیم یعنی وقفه ای در خدمت رسانی به مردم اتفاق افتاده است و باید هرچه سریع تر این مشکل را حل کنیم.

در شورای شهر کرمانشاه اقلیت و اکثریت وجود دارد

وی گفت: در شورای شهر اقلیت و اکثریت وجود دارد و چرا منکر این می شویم. ما چیز پنهانی از مردم و خبرنگاران نداریم. اختلاف نظری میان اعضای شورا وجود دارد و هم در جلسات قبل و هم به صورتی تلفنی با اعضای شورا رایزنی کردم که توافقی حاصل نشد. پنج نفری که اکثریت بودند قبول کردند و اختلافات به روی ۲ عضو شورای شهرستان بود.

رنجبر با بیان اینکه مردم از شرایط کنونی شورا نگرانند و حق دارند، گفت: بعد از فرصت یک ماهه هیات مرکزی ۲ عضو علی البدل اگر وارد شورا شدند چه تضمینی وجود دارد که بعد از ورود اعضای جدید اختلاف نظر جدیدی وجود نداشته باشد؟  

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: دادستان و استاندار به موضوع شورا ورود می کنند و برخی می‌گویند چرا وارد شدند؟ واقعیت این است که موضوع مهمی است و نباید این را به عادت تبدیل کنیم. من از ادوار گذشته هم این انتقادات را داشته ام. ما منافع عموم مردم را به منافع شخصی ترجیح بدهیم و باید به خاطر مردم از صندلی و پست بگذریم و کوتاه بیاییم.

وی اظهار داشت: هاشم درویشی یکی از اعضا شورا در مصاحبه ای به نحوه دعوت فرمانداری برای نشست شورا ایراد گرفته بود. ما به هر وسیله ای که سرعت به کار دهد دعوت کردیم. هم به صورت دعوت نامه رسمی، تلفنی و پیامکی. بنابراین فکر نمی‌کنم مشکلی در دعوت نامه فرمانداری وجود داشته باشد.

فرماندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: من گزارش جلسه اول شورای شهر تا امروز را به مسوولان مافوق برای تصمیم گیری می دهم.

در انتخابات ششمین دوره شورای شهر «کامران ملکی»، «سید احسان احسانی»، «سید پیمان موسوی»، «احسان حیدریان»، «سید حجت‌الله موسوی اجاق»، «رسول آزادی»، «هاشم درویشی»، «سالار احمدزاده»، «پوریا فخری»، «سیدمیثم موسوی اجاق» و «کامبیز غلامی» به عنوان ۱۱ منتخب اصلی شهر کرمانشاه برگزیده شدند.

در این انتخابات «خسرو زرافشانی»، «علی فتاحی طهنه»، «حیدر حیدری»، «طیب حیدری»، «شهریار نعمت»، «فردین امیری» و «هوشنگ عندلیب» نیز به عنوان هفت عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha