۶۲۰ بیمار جدید کرونایی روزانه در خراسان رضوی بستری می‌شوند

مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه ۶۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۹۵ نفر از بیماران جدید کرونایی بستری شده در خراسان رضوی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون سه هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که آمار مبتلایان و بستری شدن طی هفته اخیر روند افزایشی نداشته است.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بد حال بوده و در بخشهای مراقبت‌های ویژه به ویژه در مشهد تحت مداوا قرار دارند.
انجیدنی در پایان بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تداوم واکسیناسیون برای خروج از بحران کرونا تاکید کرد. 

مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافت.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته  ۵۷۱ نفر دیگر از هموطنان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۰۵ هزار و ۲۸۷ نفر رسید.
در این مدت ۳۶ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۷۹۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۱۴ تن رسید.
تاکنون چهار میلیون و ۸۴ هزار و  ۹۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان  ۲۱۵ میلیون و ۶۵۳  هزار و ۵۴ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و  ۴۹۱ هزار و  ۸۳۹ نفر را گرفته است.
 ۱۹۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۹۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۳۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۳  بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۱ هزار و ۹۵۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha