۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84452297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ادامه توسعه در گرگان، شتاب درساخت شهربازی با تزریق۵۰۰ میلیاردریال

گرگان- ایرنا- اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر گرگان با لایحه شهرداری در خصوص تهاتر ۵۰۰ میلیاردی ریالی املاک و مستغلات شهرداری جهت پرداخت دیون شرکت پیمانکار و مجری شهربازی مدرن این شهر موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان شامگاه روز شنبه به ریاست صفرعلی پایین محلی برگزار شد، در این جلسه ۲ لایحه ارسالی از سوی شهرداری گرگان با موضوع  واگذاری ۵۵ باب مغازه در پاساژ هیرکان به ارزش ۳۹۶ میلیارد ریال و چند قطعه زمین در کوی محتشم به ارزش ۱۱ میلیارد مطرح و به تصویب رسید.

معاون عمرانی شهرداری گرگان در خصوص آخرین وضعیت پروژه شهربازی گرگان به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که بر اساس زمان بندی باید به مرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزکی می رسید.

مرتضی عارف افزود: بر اساس قرار تنظیمی نحوه  پرداخت هزینه های این شهر بازی  شامل ۷۰ درصد تهاتر و ۳۰ درصد نقدی است.

وی اظهارداشت: با مصوبه امروز در بخش پرداخت غیر نقدی دغدغه ها بر طرف و تراز مالی شهرداری مثبت است و در بخش غیر نقدی در تلاش هستیم که اعتبارات لازم تحصیل شود.

 ادامه توسعه در گرگان، شتاب درساخت شهربازی با تزریق۵۰۰ میلیاردریال

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساخت شهربازی مدرن گرگان در بهمن سال ۹۸ در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هکتار که مالکیت آن متعلق به شهرداری گرگان است در منطقه هزار پیچ آغاز شد.

بر اساس اعلام شهردار گرگان احداث این مجموعه تفریحی ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که ۲۰۰ میلیارد آن توسط شهرداری و ۲۵۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود.

مجموعه شهر بازی مسقف به مساحت ۶ هزار مترمربع، شهر بازی روباز به مساحت ۶۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع، سایت سورتمه سواری، مجموعه های اقامتی هتل و رستوران بازارچه صنایع دستی و مراکز فرهنگی و مسجد از بخش های مختلف این مجموعه تفریحی عنوان شده است.

پیش بینی می‌شود مرحله اول این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

در این جلسه حجت مقسم یکی از اعضای شورای شهر گرگان با اشاره به شفاف نبودن مباحث مالی در سازمان فرهنگی ورزی شهرداری گرگان تحقیق و تفحص از این سازمان را خواستار شد.

صفر علی پایین محلی ریاست شورا هم طی سخنانی از فعالیت های سرپرست شهرداری گرگان ابراز رضایت کرد و گفت:‌ متاسفانه عده ای محدود با اهداف خاص درصد هستند تا چوب لای چرخ مدیریت شهر بگذارند و با گزارش های خلاف واقع به مراجع قضایی در امور مدیریت شهر سنگ اندازی می کنند.

وی خطاب به مجید سعیدی سرپرست شهرداری گرگان گفت:‌ مردم از وضعیت پل های عابر پیاده کاووش و شهرداری گلایه دارند و باید برای این سازه ها فکر اساسی شود اگر امکان تعمیر وجود ندارد یا هزینه ها زیاد است باید به جمع آوری پل ها اقدام شود.

 ادامه توسعه در گرگان، شتاب درساخت شهربازی با تزریق۵۰۰ میلیاردریال

در ادامه جلسه لایحه تفریغ و بیلان شهرداری در سال ۹۷ و ۹۸ طرح که  تعدادی از اعضای شورا هر گونه رای گیری  در این خصوص را به جلسات آتی  و بررسی گزارش موکول کردند .

  در دقایق پایانی جلسه  سه نفر از اعضای شورا به نحوه مدیریت و رفتار  ریاست جلسه اعتراض کرده و اظهارات پایین محلی را مصداق  توهین و هتک حرمت اعضای پارلمان شهری خواندند. ناصر گرزین  حمید آقا ملایی و مهران کاظم نژادبه شدت به ریاست جلسه اعتراض کردند.

در ادامه نیز یکی دیگر از اعضای شورا با  طرح سخنانی خطاب به ریاست کمیسیون گردشگری شورا جلسه را متشنج و خود جلسه را ترک کرد.

در این جلسه و با وجود اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر در سخنانی رسیدگی به پروسه انتخاب شهرار را خواستار شدند اما در رابطه با انتخاب شهردار، اقدام خاصی  انجام نشد و صرفا با پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر مقرر شد تا چهار جلسه رسمی و علنی فوق العاده در روزهای آینده برگزار تا تکلیف شهردار گرگان مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موارد مطروحه در جلسه شورا حاکی از آن است که هنوز ساز و کار واحد و مشخصی برای انتخاب شهردار اتخاذ نشده است.

ریاست شورای شهر گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اتفاقات امروز جلسه شورا را از قبل برنامه ریزی شده دانست و گفت طرح مباحثی همچون تحقیق و تفحص از سازمان های زیر مجموعه شهرداری سبب این رفتارها شده و با خاطیان و برهم زنندگان جلسه برخورد انضباطی خواهد شد.

 شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha